tirsdag, februar 03, 2015

Tænk at være så heldig

Efter en dag med kurser, introduktion og undervisning ved patientsengen var hovedet fyldt op, trætheden i form af hovedpine og øm krop var mærkbar. Det var skønt at komme hjem til en stue, hvor brændeovnen varmede både krop og sjæl, og hvor teen var brygget, der manglede kun to stykker knækbrød med ost til at fuldende eftermiddagshyggen. Jeg kunne godt mærke, at hvis ikke jeg gjorde noget andet, så ville øjnene lukke sig og aftensmad og strikkecafe blive et fjernt punkt.

P1010686

Heldigvis lokkede udsigten mig og jeg kom ud og gå i en halv time.

P1010691

P1010694

Nu er der fyldt energi på kontoen, billeder i kameraet og smil på læben.

P1010696P1010697

Mens aftensmaden til landmanden passer sig selv på kogepladerne, kan jeg nyde billederne af sneen, nyde den pulserende varme i kroppen efter turen ude i kulden og nyde forventningens glæde over en aften med strikkeglade kvinder. Tænk at være så heldig.

P1010703

P1010706

20 kommentarer:

  1. Sikke en måne, den er fantastisk. Og hvor ligger sneen dog smukt hos jer. Jeg elsker sne, når den sådan kan få lov at ligge ude i naturen. Her i storbyen er det hurtigt noget sort snask, som slet ikke er smukt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det er nok også derfor jeg er så vild med sne :-)

      Slet
  2. Åh hvor er der smukt hvor du bor ! Tak for en dejlig tur :)

    SvarSlet
  3. Næhhh... hvor er det smukt.... Solnedgang, sne og så fuldmånen!
    Godt du kom ud, så du fik samlet kræfter til resten af dagen.
    God tur i strikkecaf'éen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, og jeg tror jeg snupper en tur i dag også :-)

      Slet
  4. Højt til loftet og langt til horisonten - så er naturen smuk, og sikke da en måne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og sneen gør det hele højere, videre og lysere :-)

      Slet
  5. Skønne vinterbillder. Hvor er der smukt.

    SvarSlet
    Svar
    1. TakBetty, jeg yder det også i disse dage :-)

      Slet
  6. Det er mærkeligt, at man altid prøver at bilde sig ind, at man hellere vil sidde i sofaen og lukke øjnene lidt.... Sikke nogen smukke billeder. Sådan en gåtur giver overskud på kontoen.
    Mon ikke du havde en dejlig aften til strikkecafé?

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, og nu er jeg træt igen, så jeg må vist ud en tur igen :-) Vi havde en dejlig aften

      Slet
  7. Smukke billeder Lene , godt du valgte traveturen , :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, det er jeg også glad for :-)

      Slet
  8. Det er godt at bruge tid på at komme sig efter anstrengelserne på jobbet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jørgen, det er det nemlig :-)

      Slet
  9. Hvor er jeg glad for at du valgte at gå en tur med kameraet, det er så smukke billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, og det var ren winwin, motiver til kameraet og frisk luft til mig :-)

      Slet
  10. Svar
    1. Charlotte, der er så smukt derude lige nu :-)

      Slet