tirsdag, november 20, 2007

SMIL DET SMITTER

På døgnapoteket i Aalborg har de på displayet til hver kasse en tekst med ovenstående tekst. Hver gang jeg kigger på teksten, kan jeg mærke mundvigene vende opad. Og jeg tror, at ekspedienterne får flere smil end ellers.

Smilet er også fremme, når jeg læser, at Jane har givet mig en pris, fordi jeg får hende til at smile.


Men så kommer det svære, for jeg skal give prisen videre til 4, der får mig til at smile. Og det er der jo rigtig mange, der gør.

Jeg smiler, når jeg læser hverdagsbegivenheder beskrevet med en humoristisk vinkel.
Jeg smiler, når glæden over små og store succeser forplanter sig gennem skærmen.
Jeg smiler, når sjove og skæve iagttagelser beskrives.
Jeg smiler, når menneskers omsorg for hinanden tydeliggøres på skrift.


Regitze skal have smilets pris, fordi hun tit ser hverdagen i et overraskende perspektiv med en herlig krøllet tekst, som får mig til at smile. Og så kigger folk underligt på mig, når jeg skal fortælle om Regitzes blognavn ;-)

Lizelotte får mig tit til at smile med sine herlige beskrivelser af livet midt mellem lillebæltsbroerne, så hun skal også have prisen.

Fru koch skal have prisen for sin dejlige måde at formidle livet derude vestpå på ;-) jeg bliver altid i godt humør af et besøg hos fruen.

Hege er den, der har lært mig at læse norsk, hun får mig jævnligt til at smile, og så skulle enhver landmand have sådan en som Hege til at fortælle om, hvor vigtigt landbrug er for vores liv. (uden mad og drikke dur helten ikke)

Så er kvoten brugt op, og som landmandskone ved jeg, at det er meget alvorligt ikke at overholde kvoten, så vi stopper her, men alle I andre er med til at gøre min dag rigere.

Som Heges elev skriver: Du vet, at du er lykkelig når du smiler selv om ingen kan se deg.
Jeg smiler tit, når jeg sidder her alene foran skærmen.

When you´re smiling, keep on smiling
the whole world smiles with you
When you´re laughing, keep on laughing
the sun comes shining through

But when you´re crying, you bring on that rain
So stop your frowning, be happy again
Cause when you´re smiling, keep on smiling
the whole world smiles with you
Louis Armstong

14 kommentarer:

  1. Tillykke med prisen, den er fortjent, jeg smiler også når jeg læser med hos dig - indimellem de alvorlige ting du også får vendt her.
    Var det ikke Victor Borge som sagde. "Smilet er den korteste afstand mellem to mennesker"? Og hvor er det dog sandt, smilet kan skabe kontakt, næsten uanset hvor dyb og bred en afstand der er...
    God og smilende tirsdag til dig Lene.

    SvarSlet
  2. Tak Helle, du er godt nok hurtig :-), og Viktor Borge var en klog mand, for han har ret. Et smil er dejligt at få.
    Må du få en dejlig dag, håber du har sovet bedre i nat.

    SvarSlet
  3. Lene for pokker hvor blev jeg glad over prisen og din kommentar. Og at du så bruger Louis Armstrong i dit indlæg går lige i hjertet. What a wonderful world er nemlig vores "kendingsmelodi" herhjemme - når vi hører den tænker vi på hinanden og på fortiden og lidt på fremtiden! God dag til dig og dine

    SvarSlet
  4. kære fru koch, tak i lige måde og den her sang har jeg tit sunget når der blev for meget crying og frowning, det hjalp ;-)

    SvarSlet
  5. Hjertelig tillykke med din blogpris, Lene ;-)

    SvarSlet
  6. Til lykke med prisen, Lene - og tak fordi du tænkte på mig :-)

    Jeg kunne også nemt have nomineret dig, for jeg bliver glad af at læse om jeres liv deroppe i vildmosen...

    :-)

    SvarSlet
  7. Og der fik du mig så til at smile igen... :-)

    SvarSlet
  8. Tusen takk, Lene. Nå smiler jeg i hvert fall resten av dagen :-)

    SvarSlet
  9. Tak madame :-)

    Lizelotte, tak, og du har fortjent det :-)

    Jane :-)

    Hege, jamen det var godt :-)

    SvarSlet
  10. Det er så rigtigt og smukt sagt. Man kan også være heldige at møde folk der smiler med kroppen - det sker ikke så tit, men når det sker så tænker man Whauuuuu

    SvarSlet
  11. Marianne, det er nemlig rigtig, de mennesker bliver man så glad af at være sammen med

    SvarSlet
  12. jeg kommer lige spurtende noget forsinket ind fra venstre. hvor er jeg glad for, at jeg kan få dig til at smile, Lene. det er aldeles gensidigt:)

    SvarSlet
  13. Er der nogen der har eller kan tage et photo af de soede gamle roede klistermaerke-hjerter man kunne koebe engang (in 80érne paa apoteket tror jeg det var)!?!?!?

    SvarSlet
  14. Er der nogen der har eller kan tage et photo af de soede gamle roede klistermaerke-hjerter man kunne koebe engang (in 80érne paa apoteket tror jeg det var)!?!?!?

    *** Roede satin-agtige Klistermaerke Hjerter med vid skrift der for exempel sage Smil Det Smitter osv.

    SvarSlet