søndag, august 12, 2007

NÅ MEN

Når jeg nu ikke kan sove, så er det da godt, jeg kunne lokke landmanden til en motorcykeltur.

Vi prøvede at finde en ny marguerit, og denne gang kørte vi igennem Dronninglund, her stod to prinsesser og bød folk velkommen.



Turen gik videre igennem Storskoven, forbi Dorf mølle, Voergård slot og mod Sæby. Vi stoppede på Øksnebjerg og nød udsigten over vandet og ind over landet med Cloostårnet i det fjerne.



Turen gik videre til Fredrikshavn, hvor vi nød en mega isvaffel ved Møllehuset.


Her drejede vi ind i landet forbi Tolne, huskede den grumme historie om de to mordere, der brændte liget i et fyr og støbte resterne ned i soklen til en garage. Historien blev opklaret fordi en fik kolde fødder og gik til politiet.

Før vi drønede hjemad på motorvejen, blev der lige tid til et besøg på Sunset Boulevard, de er da lidt sunde, ikke ;-)

Da vi kørte forbi de mange vindmøller ved Tylstrup, mindedes vi den aften med lyd og lys koncert. Vi havde ikke købt billetter, men gjorde som samtlige landmænd omkring i området gjorde, vi parkerede bilen i vejkanten, hældte te i koppen og fandt kagen frem, tændte for DR som sendte live derfra og nød koncerten uden forstyrrende elementer som en total mudret mark, hvor folk ikke kunne komme frem eller tilbage.



Nu er der kun en nat tilbage, og jeg kan nu konstatere, at jeg er vokset fra nattevagter.

7 kommentarer:

  1. Jeg husker nu mest Tolne fra De Gyldne Løvers "Fru Jensens Søn".
    En prægtig vise.

    SvarSlet
  2. Jeg kunne ikke huske hvad sangen hed, farmer, det er en skøn sang :-)

    SvarSlet
  3. Sikken en dejlig tur, gennem et landskab jeg elsker meget højt. Min elskede moster, som desværre døde alt for tidligt, boede i huset ved siden af den lille kirke i Øksnebjerg. Hele min barndom kom jeg i Sæby hos min mormor.

    Nattevagter er ikke skabt for mennesker, tag ikke flere af dem.

    SvarSlet
  4. Sikke en spændende motorcykeludflugt! Og nu håber jeg ikke, du tager (eller bliver pålagt) flere nattevagter. Sister Bonde har ret i, at natarbejde ikke duer til mennekser - dog måske hvis man har det som fast vagt uden skift.

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder og en god histtorie. I har haft en god tur:-)

    SvarSlet
  6. AC kunne kende de smukke gratier, fra sin tid i Dronninglund - og jeg spottede straks udsigten - tak for turen, Lene :-)

    SvarSlet
  7. Sister bonde, der er meget smukt omkring Sæby. Og du har helt ret, nattevagter er ikke skabt for mennesker, men vi har jo brug for nogen, der kan passe os, når vi er syge, så jeg er glad for at der er kolleger, som kan holde til det.

    madame - jeg er blevet så glad for vore ture ud i det danske land, jeg lægger mærke til meget mere end i bil.
    Skifteholdsarbejde skal gerne følge uret og så ikke for mange af gangen, det er vist de kloges bud.

    Tak judith, vi nyder samværet ude i det danske landskab.

    Velbekomme Ella, de var så flotte de to gratier, så vi var nødt til at vende om, så jeg kunne fotografere dem :-)

    SvarSlet