torsdag, august 09, 2007

DRYP-DRYP

Andre steder er der kommet byger, men ikke her, solen skinner stadig, og her er varmt. Da jeg måtte tage brillerne af for overhovedet at kunne se at støvsuge, blev jeg enig om, at det nu var tid til afslapning. Sveddryppende var ordet, men at sidde lige så stille under parasollen og indtage et let måltid var skønt.


Der høstes stadig, vi mangler nogle marker, men de er først klar i næste uge, så hvis bygerne holder sig væk, bliver vi færdige med det, vi kan i dag. Høstanemonerne har vist ikke opdaget, at der høstes, for de er ikke kommet længere end til knopstadiet.



En sen eftermiddagslur gjorde godt, så nu er jeg både kommet i gang med Stieg Larssons Pigen, der legede med ilden og har lavet frikadeller, kartoffelsalat, tzatziki og blandet salat. Nem og lækker sommermad efter mit hoved.

8 kommentarer:

  1. Hvad spotter jeg lige: en bananmad på knækbrød. Det er kræs!

    Jeg krydser fingrer for at jeres høst kommer i hus på bedste vis:)

    SvarSlet
  2. Det smager så godt Sifka, banan på rugbrød er også på favoritlisten. Jeg skal ha bananer hver dag :-)
    Og tak for krydsede fingre :-)

    SvarSlet
  3. Banan på rugbrød er ikke at kimse af, og hvis man lige putter et stykke pålægschokolade på rugbrøden inden bananen.... ja, så er det helt i top, bare spørg ham den 5-årige her i vores hus :-))

    SvarSlet
  4. Vores børn er enige i det der med bananmaden - og jeg ønsker held og lykke med resten af høsten. Det lyder ellers til at være en udmærket dag, du har haft der!

    SvarSlet
  5. Jane, jeg er lidt barnlig i min smag;-)

    Nina, den har været god bl.a. fordi det er første gang i flere dage, at mit hoved føles helt klar

    SvarSlet
  6. Det er nemlig dejlig sommermad og det er en rigtig god bog.
    Jeg synes høstanemoner er så smukke, jeg har bare aldrig haft nogen. Måske det skal være nu . . .

    SvarSlet
  7. Jeg er spændt på, hvad du synes om Stieg Larssons 'Pigen, der legede med ilden' - og jeres aftenmenu lyder rigtig lækker.

    SvarSlet
  8. sister bonde, de breder sig vældig hurtig, men de er nemme og smukke, findes vist i flere farver.

    Madame, indtil nu synes jeg bogen er spændende. Og maden bekom alle vel.

    SvarSlet