tirsdag, august 07, 2007

GOD NAT

Turen hjem fra mine forældre foregik med en smuk solnedgang i sidevinduet, men det blev sent, så trætheden i dag har været til at føle på.


Herhjemme høstes der på livet løs, aftensmaden bliver først indtaget ved 22 tiden, så der skal smøres nogle madpakker til hele dagen.


Vejrudsigten skifter lige så mange gange, som man klikker ind på tekst TV, så vi må se, hvor mange høstdage, vi får i denne omgang.

”Nu tændes alle stjernerne,
nu er det tid til at gå til ro.
Luk dine øjne og drøm noget sødt,
i morgen så ses vi igen”

Hvor er det længe siden, at jeg har sunget den sang som godnatsang.

Drøm sødt

12 kommentarer:

  1. I rigtig lige måde Lene, det lyder som om du trænger til nogle gode af slagsen med de lange høstdage:)

    SvarSlet
  2. Så er du der du var i vår, - med en mann som jobber natt og dag når det er vær til det. Nyt det, og lykke til med høsten. Jeg håper dere får maksimalt ut av den :-)

    SvarSlet
  3. Tak, og jeg nyder mejetærskerens summen, og i dag starter vi med kartoffeloptagning, det er en skøn tid.

    SvarSlet
  4. Spændende at læse om, hvordan I der har en gård må leve med årstiderne og vejret. Jeg rækker bare hånden ud efter gummistøvlerne. Held og lykke med dagens høstarbejde.

    SvarSlet
  5. Tror vejret holder så I får høsten fint i hus - fortsat god arbejdslyst. Fint høstbillede.

    SvarSlet
  6. Meget smuk aftensang, ville ønske jeg kendte melodien! God arbejdslyst..

    SvarSlet
  7. God morgen.
    Smuk aftensang, jeg prøver også at huske melodien.
    Du fik en tanke med fra mig i aftes, da familien sad udenfor og grillede til lyden af mejetærskerens summen. Det er den smukkeste baggrundlyd, man kan tænke sig, på sådan en smuk august-aften. Det var vi alle enige om.
    Fortsat god høst.

    SvarSlet
  8. Tak, en af de ting, der viser mig at jeg har været gift længe med en landmand, er netop min opmærksomhed på vejret.
    Det ser ud til vi får høstdag også i dag.

    SvarSlet
  9. Håber at vejret holder så i får høsten i hus.
    Kan du have en rigtig god aften:-)

    SvarSlet
  10. tak i lige måde Judith

    SvarSlet
  11. Hej. kan godt se at det er et gammelt opslag, men jeg bruger selvsamme sang som natsang til min datter, men kom til at tænke på hvor jeg har den fra.. det kan jeg bare ikke.. så ville lige høre, om du kunne hjælpe mig med det.. jeg bildte min kæreste ind at det var fra højskole sangbogen, fra da jeg gik på efterskole i 1993/94. men nu er jeg i tvivl.

    SvarSlet