fredag, august 31, 2007

MIDDELHAVSSTEMNING


Efter arbejde vil jeg gerne have eftermiddagste derhjemme, det bliver tit en sen affære, og egentlig er det en vane grundlagt i min barndom, hvor vi alle kom hjem fra skolen ved halv tre tiden. Mine forældre var lærere på vores skole, så vi mødtes alle, drak te, spiste lidt brød og kage, fik snakket lidt og gik så hver til sit.

Tit skal jeg skynde mig, for aftensmaden skal helst være færdige kl.18, så alle kan komme til de aktiviteter, de går til.

I dag gad jeg ikke, så sønnen fik resterne fra i går, og vi andre spiste sent som i de sydlige egne. Menuen passede, for vi fik kartofler mediterranian, en ganske enkel ret:

Små kartofler koges, lægges i en plastpose med olie og hvidløg og trækker så længe man har tid. Herefter svitses de i olie og til sidst over i en skål sammen med fetaost, persille, oliven og soltørrede tomater.

Salaten hertil blev tzatziki, så vi kom helt i middelhavsstemning trods bygerne udenfor.

Nu er der te på kanden, slik i skålen og Hit med sangen. Det er arbejdsweekend, så der skal lades op nu.

Billedet er fra en fransk campingplads, hvor vi boede et døgn i forbindelse med et dansk-fransk bryllup, vi var til sidste sommer.

7 kommentarer:

  1. god weekend herfra, jeg skal arbejde lørdag på biblioteket, vi skal have almindeligt åbent, men derudover skal jeg stå for vores bogudsalg sammen med en af vores søde bogopsættere. Det bliver bare så sjovt og godt.

    SvarSlet
  2. Må I få en hyggelig dag Anne, håber I får et godt salg :-)

    SvarSlet
  3. Åh et dejligt billede. Jeg saaaaavner bare at have været sydpå i år. Jeg kan næsten ikke bære tanken om en lang vinter ovenpå den våde sommer, vi har haft.

    SvarSlet
  4. Næh, pollyanna, jeg mangler også kraft på de batterier, der skal bære mig igennem vinteren

    SvarSlet
  5. Kartofler Mediterranian lyder som en lækker ret, den vil jeg prøve. Og dit billede er som en drøm...

    SvarSlet
  6. Dejligt billede - og rigtig dejlig opskrift, Lene - tak for den!

    SvarSlet
  7. velbekomme madame og et cetera

    SvarSlet