fredag, august 10, 2007

DAGENS GRIN

Latter er sundt, alt bliver gennemiltet, når lattermusklerne bliver rørt. Jeg har lige genset Dirch Passer med sit loppecirkus på DR1. Hans fænomenale sprogøre, som lader volapyk ord med fransk accent blande sig med rigtige franske verber, får latteren frem. Kombineret med hans mimik, timing og sjove indfald så giver det nogle dejlige minutter i selskab med en stor komiker, som desværre ikke passede på sig selv.

Han var en del af min barndom/ungdom, jeg elskede ham både som skuespiller og som komiker. Tak for grinet. Det gjorde godt.

4 kommentarer:

  1. Ja, jeg elsker også Dirch, og kan slet ikke få nok af hans fabelagtige komik. Du nævner det der med det "franske" sprog. Jeg kom lige til at "kloge" mig lidt ang. netop det ovre hos mg, hvis nogen skulle få lyst!

    SvarSlet
  2. Jeg er enig med dig Lene, Dirch var en meget stor kunstner. Men han ikke var god ved sig selv, og det var nok derfor, han ikke blev ret gammel. Ud fra gamle radioudsendelser kan man høre, at sådan var revy-miljøet, og flere andre af de store komikere skånede heller ikke sig selv.

    SvarSlet
  3. Tak for "klogningen" Nina ;-)

    Madame, det er også hvad jeg har hørt. Det er lidt underligt at tænke på, at Dirch passer kun var fire år ældre end jeg, da han døde.

    SvarSlet
  4. Lene, jeg har lagt et link til mere "KlogeÅgeri" om commedia dell´ arte i mit indlæg om grammelot´en, hvis du er mere interesseret.

    SvarSlet