lørdag, oktober 11, 2008

HAVEN I RØDT


Efterårsfarverne klæder haven, stadig står sommerkrukkerne rundt omkring, de ser lidt halvvisne ud, og når tid findes, skal de laves om til vinterkrukker.

Havemøblerne venter også på en stærk kvinde til at få dem i ly for vinteren.


Røde bær på buske og træer kappes med bladene på buskene i at finde den smukkeste røde farve.


Ude i laden står kassevis med æbler, og på træet er der stadig masser af æbler. Nu er en æblekage sat i ovnen, om lidt er der fodbold, jeg vælger sofaen og en god bog.

13 kommentarer:

  1. Smukke billeder i nogle skønne efterårsfarver :-)

    SvarSlet
  2. Den bog står også på min liste over bøger der skal læses - det er altid godt med en god krimi...

    SvarSlet
  3. Tak Antte :-)

    Mette, den er spændende, men jeg kan mærke at jeg har læst rigeligt med krimi ;-)

    SvarSlet
  4. Tænk at du stadig har smukke blomster i haven, Lene - jeg tror ikke, vi har én eneste tilbage. Men der er smukt alligevel med træerne i efterårsfarver. God søndag til dig og dine :-)

    SvarSlet
  5. Tak i lige måde madame, alle de rød-gule farver pynter haven, og faktisk står alle vore høstanemoner også stadig med hvide blomster :-)

    SvarSlet
  6. Efterårets farver er altså fantastiske - jeg valgte også bogen. Er i gang med Jelne af Henriette E Møller -. en fantastisk bog :-)

    SvarSlet
  7. Smukke billeder! Jeg er meget imponeret over din æblehøst!

    SvarSlet
  8. Der må da kan blive nogle liter most af alle de æbler.De kære mænd må da være tilfredse aftes, efter den store sejer.

    SvarSlet
  9. Marianne, dejligt at få tip om en ikke-krimi bog :-) jeg er vist ved at være fyldt op med død og ulykke.

    Tak Oline, og velkommen her og undskyld hvis du har kommenteret her før :-)
    Æblehøsten er helt vild, men vi så det også med vores korn og kartofler, så det har bare været et godt vækstår :-)

    Conny, gemalen her kedede sig :-) det var for let. Og jeg glæder mig til at hente most :-)

    SvarSlet
  10. Jeg synes min bærerpose med æbler hjembragt fra kirken, hvor en venlig sjæl delte ud var overvældende. Men alle de kasser ... og den særlige røde farve i efteråret ... passrede en rød stor og flot rådhusvin, der kravlede op ad et stort gråt lejlighedskompleks. Fantastisk. Dejlige billeder.

    SvarSlet
  11. fru green, jeg er også overvældet og der er lige så mange tilbage. Og så er jeg vild med alle de nuancer af rødt, som er i haven lige nu :-)

    SvarSlet
  12. Lene - du har lige bekræftet at vi skal have frugttræer i vores have. Savner at gå ud i haven og samle nedfaldsfrugter af diverse sorter.

    Dejlige billeder - nyder at kigge på dine billeder hvadenten det er fra motorcyklen, gåture med hunden eller havebillederne :)

    SvarSlet
  13. Tak Else, og frugttræer er en gave til en have :-)

    SvarSlet