søndag, oktober 26, 2008

SØVNIG SØNDAG


Landmanden har for en gangs skyld hele weekenden besat med fritidsinteresser, så han skulle også tidligt op i dag. Så er det jo en herlig ting med ure, der skal stilles tilbage, det gav tid til, at vi fik morgenmad sammen.

Efter vores børn er flyttet hjemmefra, tillader jeg mig at sove længe, når jeg har aftenvagter, så i går så vi slet ikke hinanden.


Nu har jeg hele formiddagen for mig selv, vejret byder absolut ikke op til en dans udenfor, så der er tændt levende lys rundt omkring i stuerne, og hjerteslaget er langsomt og søvnigt.


Jeg tror, jeg kryber under tæppet og slumrer lidt til lyden af fjernsynet.

14 kommentarer:

  1. lyder hyggeligt...her sidder jeg (om lidt) med fødderne oppe i sofaen og næsen i en bog ..god søndag Lene

    SvarSlet
  2. Det lyder som en god ide. Jeg er selv på vej mod sofaen, men her er det avislæsningen, der trækker.

    God søndag, Lene:)

    SvarSlet
  3. Tak i lige måde Anne. Arbejdsdagen starter jo kl. 15 så der skal nydes inden da :-)

    SvarSlet
  4. Sifka, åh ja aviserne, dem glemte jeg helt, de kommer med under tæppet :-)

    SvarSlet
  5. Det lyder som en dejlig, langsom og hyggelig søndag, Lene.
    Det er også et rædsomt vejr her i Nordsjælland - så vi må hygge os indendøre :o)

    SvarSlet
  6. Jeg ville gerne kunne gøre det samme som dig, Lene, men begge sofaer med dertilhørende tæpper her i huset er optagede af hostende og spruttende børn. Nå, jeg klager ikke, vi hygger, og jeg har en halv flexdag i morgen, så jeg skal ikke køre til Sjælland i dag - og det er bare dejligt!

    SvarSlet
  7. Det lyder bare som en søndag skal afholdes. Roligt, afslappende, afstressende, og HYGGELIGT. Vil gøre det samme. ;-)

    SvarSlet
  8. Madame, vejret indbyder absolut ikke til gåtur lige nu, men måske når det at klare op inden aftenvagten, ellers kan jeg godt få tiden til at gå her :-)

    Nina, hvor er det bare godt, at turen først er i morgen.Må I få en dejlig søndag på trods af host og sprut, god bedring til poderne, håber du har en magelig stol at smide dig i ;-)

    Bibo, lige nøjagtig sådan en søving søndag skal være :-)

    SvarSlet
  9. Nyd din søndag - den har du ærlig talt også fortjent. Af og til går det lidt for stærkt deroppe i vildmosen synes jeg. Og vejret er jo med dig. Det er i den grad hyggevejr! God søndag og god vagt når du kommer dertil. Kram fra vest...

    SvarSlet
  10. Tak fru koch :-) Det går af og til for stærkt, så er det godt med hyggestunder helt for sig selv :-)
    Kram fra nord :-)

    SvarSlet
  11. Rigtig god søndag, Lene - din disposition lyder fornuftig - her i "aftenvagtstiden" ...

    SvarSlet
  12. tak i lige måde et cetera :-)
    sådan en regnfuld søndag med en film er slet ikke så ringe endda :-)

    SvarSlet
  13. Kryb du under tæppet Lene og nyd dine levende lys og en god bog, det er hygge.
    Jeg håber du får en stille aftenvagt.

    SvarSlet
  14. Tak Conny, det håber jeg også :-)

    SvarSlet