fredag, oktober 17, 2008

VUPTI

Der har været varmt derude, så jakken fik lov til at blive inde, mens jeg kravlede op og ned af stigen.


Nu gider jeg ikke mere, alle mine kasser er fyldt op, og toppen af æbletræet kan jeg ikke nå med denne stige.


Æbleskrælleren beviste sit værd, jeg kunne ikke skrue kniven af, mine finger er ikke, hvad de har været, men så blev æblekagen da bare lavet med skiver i stedet for både.

Te og kaffe er brygget, æblekagen er i ovnen, flødeskum er pisket, om lidt skal jeg høre om eftermiddagens oplevelser for jægerne.

8 kommentarer:

  1. Åh, som det dog lyder hyggeligt, Lene :-) Det har da også været den skønneste, smukkeste dag - som det også tydeligt ses af dine billeder!

    SvarSlet
  2. Fuglene bliver glad for,at du ikke kan nå de øverste æbler, så har de lidt mad til vinteren.Jeg vil håbe nenø får noget med hjem fra jagtten

    SvarSlet
  3. Åååååhhhh, Lene, der er ikke noget som hjemmegjorte æbler, vi har lige høstet første gang fra havens eneste træ.

    Og hvor er det dejligt at opsumere på alle dine dejlige indlæg om udfordringerne på dit arbejde, som er fulde af holdninger og aldrig kedelige at læse. Om de dejlige ture på motorcyklerne, om livet med landmanden og den øvrige familie o.s.v.

    Jeg ville ønske, jeg havde mere tid til at læse og kommentere, men jeg er her og jeg er glad for at du er hos mig...:o)

    SvarSlet
  4. et cetera, det har været helt fantastisk i dag :-)

    Conny, han var meget stolt, da han kørte hjem :-)

    Nina, frugttræer er virkelig til glæde året rundt. Og jeg nyder også, at jeg ved hvor du er :-)

    SvarSlet
  5. Uhm æblekage med æbler fra egen avl - det lyder rigtig lækkert Lene. God week-end.

    SvarSlet
  6. Tak i lige måde Anette :-) og der er noget særligt over det man selv har set gro og tilberedt :-)

    SvarSlet
  7. Lene - det lyder som rigtig mums. Æbleskrælleren kan virkelig gøre en forskel - jeg burde have en i dag. Har fået en masse spise- og madæbler foræret :D

    SvarSlet
  8. Else, den er ikke særlig dyr, jeg mangler lige lidt tid til det store æbleskrælleri lige nu, men jeg skal nok anmelde den :-)

    SvarSlet