onsdag, oktober 01, 2008

MORGENCITAT

Mails flyver gennem landet og på tværs af landet. Vi er fem søskende, som koordinerer vores besøg hjemme hos far på den måde, men bruger det også til at fortælle om vores oplevelser derhjemme.

Her til morgen sidder jeg endnu en gang og glæder mig over en mail fra lillesøster2.

Far og hun havde inviteret en gammel ven af huset til kaffe. Vennen, som er 10 år ældre end min far, siger "men du skal ikke tage hensyn eller føle dig forpligtiget overfor mig", hvortil vores far svarede: "hvad var livet værd, hvis man ikke tog hensyn til andre og følte sig forpligtiget til at gøre noget godt?".

14 kommentarer:

  1. Hurra for mailen, ikke?
    Og hvor har din far dog ret, Lene! Selvfølgelig skal vi være noget for andre og være forpligtede. Det må være en af vores opgaver her i livet :o)

    SvarSlet
  2. Det er sandelig en meget klog far, du har, lene. Hvor har han dog ret.
    Jeg siger som madame: Hurra for mailen - og for dig og dine søskende.

    SvarSlet
  3. Du har altså en meget dejlig familie :-)

    SvarSlet
  4. Hvor har han dog ret Lene..Livet er jo kun noget værd, fordi man tager hensyn og gør noget for hinanden...livets krydderier. :-)

    og mail...vi kan ikke undvære dem.

    SvarSlet
  5. Lene, kan kun tilslutte mig de andre - klog mand, din far... og nogle dejlige ord man kan bruge til lidt eftertanke!

    SvarSlet
  6. Så rigtigt og livsklogt sagt :-)

    SvarSlet
  7. madame, jeg bliver så glad for sådan en mail, og han har jo ret :-)

    Johanne, hver gang jeg læser det citat bliver jeg så stjerneglad, at han er min far :-)

    Anne, livets krydderier, lige nøjagtig :-) og mails forbinder!

    SvarSlet
  8. Miri, tak jeg er også glad for den :-)

    Nille, min far er klog og desværre også syg, har Alzheime, desto mere påskønner vi at hans livsværdier, handlinger og tanker stadig er til stede.

    Marianne, nemlig :-)

    SvarSlet
  9. Han er livsklog, Lene og jeg kan godt forstå at I sætter pris på hver eneste god oplevelse I har med ham - og nu ved jeg hvor du har det fra! :-)

    SvarSlet
  10. Tak Ella, han og min mor har været gode læremestre :-)

    SvarSlet
  11. Det er kloge ord din far siger,men store ord "hensyn, forpligtelse" de er svære efterleve altid, men det var dejlig hvis man kunne.

    SvarSlet
  12. Conny, vi kan jo ikke gøre mere end vi formår, men hensyn og forpligtigelse er to gode leveregler at have :-)

    SvarSlet
  13. Dit indlæg giver mig lyst til at sige: "Amen".

    SvarSlet