mandag, februar 02, 2015

Hvis det skal være sådan her, skal jeg ikke have flere kolleger!

Hmm, er Lene måske blevet træt af at få nye kolleger? Det kunne lyde sådan, når man læser overskriften. Men heldigvis er det så ikke tilfældet. I begyndelsen af januar introducerede jeg to nye kolleger, og i dag skal jeg introducere to mere. I januar gik jeg fra aftenvagt over en fridag til en dagvagt, hvilket jeg udmærket godt ved, jeg ikke skal gøre mere. Og det straffede sig også, jeg faldt i søvn to timer, før vækkeuret ringede, og med to timers søvn introducerede jeg mine kolleger. I dag kan jeg så gøre det med 3½ times søvn. Denne gang skyldes det højst sandsynligt, at jeg var overtræt, da jeg kom hjem med flyet i går, jeg pakkede hurtigt fødselsdagskurven og mens landmanden kørte os sikkert gennem et gråt og snevejrsfyldt landskab til fødselsdag, sov jeg. Det gjorde, at jeg kunne nyde min fars fødselsdag sammen med familien, men gjorde altså også, at søvnen nægtede at indfinde sig trods meget tunge øjenlåg.

En kop te og lidt tid ved computeren har kvikket mig op, nu må jeg hellere blive helt færdig, der er stadig smukt snevejrsfyldt ude og helt sikkert glat også.

God første mandag i februar.

P1010678

18 kommentarer:

  1. God morgen til dig. Her har sneen osse lagt sig i et fint 5-7 cm lag og jeg vågnede tidligt og gik en tur med hunden der elsker ny sne (og hader byens brugte). Nattesne giver sådan et fantastisk gulligt lys som du osse har fanget fint i billedet.... det er da godt I ved hvor vejen er :-)

    Lyder som om du har spændt din arbejdsbue lidt vel hårdt i januar.. pas nu på dig selv...

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, denne gang skyldtes den manglende søvn en hård privat weekend, lutter gode ting, men jeg knoklede lørdag, meget - uden pauser :-)

      Slet
  2. Det lyder som et hårdt program. Søvn er grundstenen i min trivsel, og jeg kan gå sidelæns (føler jeg), når der ikke har været nok af den. Sikke et fint snebillede. Her er vi gået fri denne gang. Men måske det kommer. God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, vi har masser af sne og jeg overvejer om jeg bliver for vågen af at gå en tur nu eller om det vil hjælpe mig til at holde mig vågen en times tid mere :-)

      Slet
  3. Kære Lene...det program er vist for hårdt ? Håber du har et par fridage i sigte?....og så kan det godt være at Susanne ikke har fået sne ;-) men 25 km (ca,tror jeg nok) fra Susannes bopæl har vi fået sne...ikke meget, men nok til at fortovet skal ryddes, inden vi tager på arbejde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. NB...sender dig lige en mail i løbet af et par dage...jeg (og Ditte) kommer til Aalborg i starten af marts.

      Slet
    2. Anne, denne gang skyldes det den private skønne, men hårde weekend :-) Det er så sjovt som der er forskel, men et sted skal det jo skille :-)

      Slet
    3. Anne, jeg lagde godt mærke til dit indlæg med besøg i Aalborg. Håber virkelig vi kan få tingene til at gå op i en højere enhed :-)

      Slet
  4. Hold da op hvor har I fået meget sne. Her sner det først nu. Smukt er det.

    Det er sørme ikke meget du sover ... Jeg så lige i TVA forleden, at en tredjedel af danskerne sover for lidt. De sagde også, at det var så sundt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det er så smukt udenfor. jeg sover normalt syv timer, men jeg får nætter, hvor min krop ikke vil sove. Denne gang skyldtes det vist en overbooket friweekend :-)

      Slet
  5. Sikke mange ting, du har haft på programmet. Dejlige ting, lyder det til. Men der kan, som man siger, også blive for meget af det gode. God mandag til dig også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betty, lige nøjagtig, denne gang skal arbejdet ikke have skylden :-)

      Slet
  6. Den der forskudte arbejdstid er ikke noget, du skal eftersøge, lyder det til.
    Her kom også sne fra morgenstunden med glatte veje og træls trafik til følge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg holder af mine aftenvagter, men jeg skal have to fridage bagefter, ellers går det galt. Og denne gang var det pga en hektisk friweekend :-) Jeg elskede at køre stille på arbejde i morges med smukke snedækkede veje

      Slet
  7. Altså! Du har da også bare travlt hele tiden. Enten bare travlt eller også MEGET travlt. Pas nu på dig selv. Du skulle gerne kunne holde til det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, faktisk har ikke altid travlt, I lægger nok mest mærke til mine travle perioder, eller også er det dem, jeg får beskrevet mest. Det nye job har givet mig en anden ro og travlheden denne gang skyldtes jo en pludselig københavnertur :-)

      Slet
  8. For lidt søvn er noget skidt!!! Og det behøver man jo ikke fortælle en sygeplejerske... Håber der ligger nogle fridage til at få indhentet det forsømte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, og heldigvis har jeg jo også nætter med syv timers søvn. Der ligger seks fridage og venter på mig lige om lidt :-)

      Slet