fredag, februar 20, 2015

Irritation, glæde og tilfredshed på en time

Jeg var blevet sat stævne af en montør i vores sommerhus. Tørretumbleren virkede ikke, han havde set på den før og havde tjekket, at varmepumpen fungerede. Det gjorde den, men tøjet blev ikke tørt, og vandet kom ikke op til vandopsamleren. Senere hen havde jeg en anden montør til at montere ny tørretumbler hjemme på gården, og han mente, det kunne være slangen fra bunden af tumbleren og op til vandopsamleren, der kunne være stoppet. Jeg var irriteret, da jeg kørte op til sommerhuset, for jeg havde udtrykkelig bedt om at få den sidste montør, og det gik først op for mig i sidste uge, da jeg talte med montøren, at det var den første montør, der skulle komme. Flinke Lene havde ikke sagt noget, så nu havde hun alle mulige fordomme om den montør, der skulle komme!

P1010759

Jeg havde te og læsestof med, fordi jeg var i god tid. Montøren kom ikke til det aftalte tidspunkt, så der blev ringet og det var en noget brødebetynget montør, jeg afsluttede samtalen med, han havde glemt aftalen! Nu var mine fordomme i fuld blus, og jeg var ved at puste mig op til at give ham en ordentlig omgang skældud. Samtidig måtte jeg sige til mig selv, at alle mennesker kan glemme, så jeg var nødt til at møde ham med åbent sind. Montøren kom, han gik i gang med at undersøge tumbleren, inklusive slangen. Jeg ringede min leder op, der var lige et par løse ender, jeg skulle have bundet sammen. Der var ro på afdelingen, mine nye kolleger, som i går blev udfordret med komplekse patienter, og hvor jeg blandt andet havde været sparringspartner, havde det godt. Bagefter fik jeg en af mine erfarne kolleger i røret. Hun og jeg har fået bevilget tre dage til konference i Glasgow til april, og vi glæder os til at være sammen.

P1010760

Da samtalen var færdig, gik jeg ind til montøren. Han havde fundet problemet. UPS. Der var et filter/tromle udover fnugfilteret, det var fuldstændig lukket til. Nu er det kommet med hjem og kommer en tur ud til højtryksrenseren, så skulle det problem være fikset. Og ja, han tjekkede også slangen, der var fri passage. 20 minutter var han der, og mon jeg nu husker, at det aggregat også skal renses indimellem?

P1010761

Jeg nåede en gåtur efterfølgende, ingen sol her i det nordlige Danmark, men derfor kan man godt nyde turen. God fredag til dig.

10 kommentarer:

  1. I har sørme noget dejlig natur - og det er sikkert lige udenfor døren. I er lidt heldige.

    Godt montøren fandt fejlen, så I ikke skal gå omkring i våde sokker.

    SvarSlet
  2. Ja man kan komme gennem mange følelser på kort tid. Godt montøren fandt fejlen.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, blodtrykket steg voldsomt på et tidspunkt :-)

      Slet
  3. Puha - de der fejl-40 kan også findes uden for it-verdenen - men jeg kender skam så udmærket det med ens fordomme :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, fejl-40 findes helt sikkert også uden for ITverdenen :-)

      Slet
  4. De skønne omgivelser kunne vist glatte rynkerne ud bagefter...godt tumbleren blev fixet og en god forklaring fulgte med!
    Rigtig god tur til Glasgow. Det er ny inspiration til arbejdslivet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, jeg glæder mig :-)

      Slet
  5. Der er meget, man skal vide med maskiner i huset. Og det er dejligt, når de virker.

    Tænk at du skal til konference i Glasgow. I kommer da en del rundt, synes jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, maskiner skal virke og nu ved jeg lidt mere om dem :-)

      Vi er så heldige at der er en fond kun beregnet til at højne niveauet for apopleksibehandling og pleje i region Nordjylland, så den betaler enkelte kurser og indimellem rejser til konferencer. I min stilling ligger et tilbud og en forventning/krav om at jeg rejser en gang om året og får ny viden og inspiration til at højen sygeplejeniveauet.

      Slet