torsdag, februar 12, 2015

Livsglæde–glæde ved livet

På julekort, når jeg altså får dem skrevet, slutter jeg ofte af med ordene: tak for de stunder vi har delt. Jeg kunne også skrive tid eller øjeblikke, men ordet stund holder jeg af, og i følge sproget.dk er det også mere højtideligt end de andre ord. I går eftermiddag havde jeg en af de stunder, som gør, at jeg holder meget af mit arbejde. Fire kolleger fortalte efter arbejde om to konferencer, de havde været til, der var boller og scones til ordene og billederne. Og vi gik alle lidt klogere hjem, da eftermiddag blev aften. I dag surfer jeg som vanligt rundt i blogland, mens jeg nyder min morgenmad og ser så Charlottes fine nye kop. Sådan en vil jeg også have, den rummer med sin enkle streg og sine få ord glæden ved livet.

God dag til dig.

P1010742

16 kommentarer:

  1. "Åh hvilken morgenstud!" - ja, der er sandeligt meget at takke for!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, der er meget at takke for :-)

      Slet
  2. Hej Lene. Tak for gode tanker her - nu giver det endnu mere mening at bruge ordet stunder i mange af mine taler. Det har jeg ofte brugt, men egentlig ikke tænkt så meget over det, andet end at jeg godt kan li' ordet :-)
    Også god dag til dig.
    Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette, jeg holder så meget af det ord :-)

      Slet
  3. Jeg tænker på ordet stund, som et tidsrum med indhold af værdi... Tid, timer, øjeblikke er af mere flygtig og luftig karakter!
    Kruset er simpelthen lige til morgenkaffen. Sikke en start på dagen. Smukt udformet og tankevækkende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, indhold af værdi, lige netop :-) Og ja tænk at drikke morgente af det krus :-)

      Slet
  4. Tak for en smuk smuk morgenstund. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Inge, billedet var så to dage gammel :-)

      Slet
  5. Det er et dejligt ord, - stunder.

    Maren, hun kan noget med meget få ord. Sød (og klog) kop.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, nemlig og Maren kan noget med få ord og streger :-)

      Slet
  6. Jeg kan godt lide gamle ord!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det kan jeg også, men jeg kan også lide nye ord :-)

      Slet
  7. Ja - man taler om gyldne stunder, men om dårlige tider, så stunder er også for mig noget godt og positivt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, så sandt, og ordet emmer af hele den betydning vi lægger ned i det :-)

      Slet
  8. Stund er et dejligt ord :-) Og dit billede er da af den smukkeste morgenstund.

    Marens kop har jeg også haft kig på - hun har et skønt talent.

    Det glæder mig at læse om din "Sæt dit rod på plads-proces"

    KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, tak. Ja bogen gav mig et tip, som jeg bruger: jeg tager stilling, jeg stiller spørgsmål og lidt efter lidt får vi i småbidder ryddet op, så tak for tippet :-)

      Slet