torsdag, februar 19, 2015

Noget om ...

Nogle dage må indlægget mere være bare fordi end fordi jeg har oplevet det og det. Det jeg oplever, oplever jeg på arbejde. Det har jeg tavshedspligt om, med mindre jeg gør det til mere generel information, og det magter jeg ikke i dag, så det lader vi ligge.

Har vi fået aftensmad i dag? Ja. Var det havregrød? Nej. Vi fik pandekager, jeg ved godt det var med to dages forsinkelse, det var jo i tirsdags, at det var pandekagedag. Historien bag den dag? Det var dagen, før de 40 dages faste startede frem til Påske, og derfor skulle alt let forgængeligt mad bruges, så som mælk, æg og mel. Jeg var lige ved at skrive let tilgængeligt, det var det så også her, jeg havde nemlig sørget for at alt var købt ind, hvis jeg skulle få lyst til pandekager.

Landmanden spiste pandekager med is, jeg spiste pandekager med mørk chokolade og banan (havde ingen nutella), men de bedste pandekager fik jeg, mens jeg bagte dem. Jeg elsker at stå og småspise den første pandekage uden noget som helst tilbehør, mens jeg bager videre. Også i dag lavede jeg dobbelt portion, resten af pandekagerne kommer i fryseren. Det var godt, at frokosten bestod af blandet salat fra sygehusets kantine. Eftermiddagsteen, som blev sent indtaget pga overarbejde for mit vedkommende, bestod af to stykker grovfranskbrød med gode oste på. Maven trænger til motion nu, jeg må vist hellere gå ud en tur, jeg kunne jo lave mig en omgang cirkeltræning på gårdspladsen.

Således fik jeg skrevet et indlæg uden at skrive om noget som helst ;-) God aften til dig.

en gang hvor der var lyst og solskin til at lege med kameraet under dagens motion

12 kommentarer:

  1. Hehe.. pandekager med is og chokolade er lækker dessert, men som aftensmad kan det da ikke være mad nok råtil en sulten mand. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, jeg er så heldig at Jørn sagtens kan blive mæt af det, han sagde selv ja, da jeg foreslog det :-)

      Slet
  2. Den første pandekage bliver alligevel altid tudegrim og helt forkert, så man kan lige så godt spise den, inden andre får den at se :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, se du forstår mig jo :-)

      Slet
  3. Men det var da også hyggeligt! Jeg lægger min aftensmad ud på facebook hver aften. Jeg blev så provokeret af fødevareministeren, der mener stegt flæsk med persillesovs, er vores nationalret! Aldrig i livet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, hvad er der nu galt med stegt flæsk med persillesovs ;-)

      Slet
  4. Uhm, pandekager. Men jeg gider altså ikke lave dem.

    Cirkeltræning på gårdsplads, - måske kan du sælge konceptet. Det er der garanteret ikke andre, der har fundet på ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg har gang i to pander på en gang, og så hygger jeg med musik og spisning af den første pandekage imens :-)
      Se det var måske en ide, man får frisk luft, man får motion og man skal ikke tænke på at finde vej - bare gå og gå :-) Det hjælper så at have en stor gårdsplads

      Slet
  5. Nu tror jeg altså, at jeg skal glæde Bo og Jakob med pandekager i weekenden. Hele ugen har jo vist pandekager her, der og allevegne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, det tror jeg de bliver glade for :-)

      Slet
  6. Man kan jo ikke opleve lige meget hver dag. Eller tænke store og dybe tanker (egent til bloggen) for den sags skyld. Håber du får tid til at forfatte dit skrift om et rehabiliteringsprogram til apopleksiramte en dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, til det sidste: ja det håber jeg også, men jeg skal dykke ned i så mange studier for at argumentere. Det vil jo koste regionen penge, og de vil højst sandsynligt argumentere for at det er en kommunal opgave. Jeg har tilmeldt mig et forløb i Forskningens hus, håber på god sparring der.

      Slet