fredag, februar 06, 2015

Planer er til for at ændres

Når man lytter til sin telefonsvarer, hvor en kollega siger, at de desperat mangler en dagvagt i dag, ja så kan planer hurtigt ændres. Så nu snupper jeg en omgang morgenmad, gør mig klar og kører på arbejde. Når jeg kører hjem i eftermiddag, så ved jeg, at weekenden med tid til gåture og strik venter. Uagtet jeg er lidt træt i dag, landmanden og jeg tog nemlig i biograf i aftes og valgte den sene forestilling, så glæder jeg mig faktisk til at skulle være i plejen i dag. God fredag til dig.

P1010710

18 kommentarer:

  1. Håber der venter en dobbeltfridag til dig som belønning for indsatsen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, jeg har jo mange fridage, når jeg kun arbejder 30 timer, så det her går til udbetaling :-)

      Slet
  2. Jeg kan høre, at din mavefornemmelse siger, at det er en god beslutning at tage en dagvagt i plejen i dag. Jeg er sikker på, det giver en god fornemmelse i aften, når du rammer sofaen igen :)
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, det var den rigtige beslutning, og jeg havde en god dag på arbejde :-)

      Slet
  3. Du er virkelig en ven i nøden og en god kollega.
    Først i dag kom jeg til Politiken fra i søndags, og dermed til artiklen om din datter. Hun er så smuk, som hun står der i sin kreative og spændende lejlighed. Sjovt, at hun kan bruge dit tøj fra dengang, du var ung, og dejligt, hun i samarbejde med sin far, kan få møbler og indretning, sådan som hun gerne vil have det. Hyggelig læsning. Dygtig pige. Tillykke med hende. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, tak men det skyldes jo også at alle prøver at løfte den fælles opgave.
      Og Tak for ordene om artiklen og datteren :-)

      Slet
  4. Du er da i sandhed en god kollega, flere af din slags tak.

    Dejlig vinterbillede ude fra jeres gård.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, tak, jeg har 42 af samme slags som mig, de arbejder på min afdeling :-)

      Slet
  5. Jeg ønsker dig en dejlig fredag aften.

    SvarSlet
  6. Du har gode kollegaer fordi du selv er en god kollega, og du ved jo de kun ringer til et feriebarn når det virkelig brænder.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, nu er det jo ikke ferie jeg holder, for så havde de aldrig ringet til mig, det er "bare" fridage :-) Og Ja gode kolleger giver gode kolleger, det går begge veje :-)

      Slet
  7. ... og nu havde du lige set frem til de fridage, men jeg forstår dig godt - det er noget man gør som god kollega og som faglig ansvarlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, heldigvis har jeg jo flere fridage i denne omgang :-) Og det blev en god dag.

      Slet
  8. Du er en skøn sej kvinde, der er god til at hjælpe og du har en utrolig ansvarsfølelse overfor alt hvad du laver.
    Kærligst Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mariann, tak for dine ord :-)

      Slet
  9. Sådan kan det gå - og det er godt nogen orker at træde til. Må du nyde kompensationsfridagen.

    SvarSlet