søndag, februar 15, 2015

Stille søndag morgen

Det var trist at vågne op til nyheden om, at endnu en civil var blevet dræbt i København. Tankerne og snakken herhjemme kredser naturligt nok om terrorhændelserne.  Jeg har egentlig ikke så meget mere at sige denne søndag formiddag. Fjernsyn og nyheder på nettet bliver hyppigt tjekket. Og jeg bliver faktisk rørt over at læse en besked fra politiet på twitter, hvor de informerer om stort politiopbud i byen og beder folk om at følge politiets anvisninger og så slutter beskeden af med sætningen: pas på jer selv.

P1010749

8 kommentarer:

  1. Tjaa, hvad er der mere at sige.
    Jeg har også noteret mig, at politiet er blevet gode til at kommunikere på de sociale medier. Det giver bestemt mening. Der sidder jo et helt land og gyser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg noterer mig at politiet roser offentligheden for hjælp og rosen går også den modsatte vej. Det er godt.

      Slet
  2. Både Dronning Margrethe og politiet har kun kloge ord at sige om denne forfærdelige hændelse. Politiet passer på os - og vi skal også passe på os selv. Politiet er blevet dygtige til at bruge de sociale medier, og jeg synes, vi som nation kan være stolte af dem.

    PS: Det var fint, at de skød den formodede gerningsmand!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, vi har grund til at være stolte af vores politi og jeg er glad for at de tilsyneladende har fået fat i gerningsmanden. Og så synes jeg at politiet er kloge i og med at hans navn ikke nævnes.Jeg ville ønske at det aldrig kom frem, for dermed bliver den opmærksomhed som en gerningsmand gerne vil have, reduceret.

      Slet
  3. Ja... det er så triste nyheder lige nu... Politiet gør et godt stykke arbejde, bare folk også respekterede deres indsats på almindelige hverdage.
    Og nyhedsstrømmen kværner. Info er godt; men den opmærksomhed omkring gerningsman/mænd, kan jeg kun give ret i skal minimeres...
    Jeg er glad for, at jeg var kommet hjem fra staden.. og kan betragte det på afstand.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, det er så trist og du har ret i at det ville være godt, hvis politiet også blev respekteret i hverdagen.

      Slet
  4. Åh ja, verden gik endnu engang lidt i stå, da den forfærdelige nyhed ramte os...hvad skal det dog til for ? Vi er her så kort, hvorfor skal den korte tid dog bruges til at vi slår hinanden ihjel i? Vi burde kunne respekterer at vi ikke tænker og tror ens.. Og et hurtigt tlf-opkald måtte der også lige til...min søster bor på Østerbro og arbejder lige ved Nørreport st. Havde du mon ikke også lige kontakt til dine kære ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, vi skal netop kunne være uenige uden at slå ihjel. Du har ret, der gik mobilkald til både børn og søskende :-)

      Slet