fredag, oktober 13, 2006

HØJT AT FLYVE, DYBT AT FALDE

Det kunne være gået rigtig galt, men det gjorde det gudskelov ikke. Kombinationen af en høj aluminiumsstige, træsko med græs på, en fyldt æblespand gjorde, at jeg mistede balancen på vej ned. Nu landede jeg på fødderne og derefter på ryggen, så bortset fra lidt ømhed og skældud af landmanden, fordi jeg havde træsko på, så har jeg det fint.

Solen skinner, og midt i æbleplukningen satte der sig en smuk sommerfugl på min hånd. Datteren troede, hun havde taget et billede, men kendte desværre ikke mit kamera godtnok, så vi må nøjes med mindet, og som hun sagde:"havde du været Johannes Møllehave, så havde du skrevet - dagens gave var at en sommerfugl satte sig på min hånd" Det havde jeg helt glemt, at det var hans måde at skærpe sin glæde ved livet, nemlig hver dag at tænke på dagens gave.

4 kommentarer:

  1. Puha godt det ikke gik værre Lene - så kan du lære det :-)

    SvarSlet
  2. Lige nøjagtig, men jeg fik min datter ud til at holde stigen, han ville ikke risikere flere ulykker :-)

    SvarSlet
  3. Godt der ikke skete mere ... det handler lige om et øjebliks uopmærksomhed. Min ex faldt ned af en stige engang - han fik åbent, kompliceret brud på håndleddet, puha det var ikke rart.

    SvarSlet
  4. næh der kan hurtig ske noget, min svigermor bærkkede benet engang ved at løbe hurtig over gårdspladsen i træsko, som hun så faldt i. Der burde være risikomærke på træsko :-)

    SvarSlet