fredag, februar 26, 2016

Min dag beskrevet på fire minutter

DSC_0752

Der er fire minutter endnu! Får du Poul Dissing i dit øre, så er du nok omkring samme alder som mig.

Aftenvagten banker på, jeg har nydt formiddagen,

  • sovet længe (til halv otte)
  • vasket tøj
  • vasket gulve
  • slappet af
  • læst bog
  • gået 5 km
  • lyttet til bog imens
  • arbejdet lidt med sygeplejen (shh)
  • slappet af
  • og nu er jeg klar, jeg glæder mig altid til at skulle i vagt
  • jeg glæder mig til at være “rigtig” sygeplejerske, sådan en, der er inde hos patienterne

Ha en rigtig god fredag aften

DSC_0757

15 kommentarer:

  1. Sikke en fin lysets engel, du har fotograferet på det nederste billede.
    God vagt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, tak, og jeg holder også af den engel :-)

      Slet
  2. Det lyder som en dejlig dag! Vejret har jo været skønt til endnu en gåtur! Hvordan står det til med hvalen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøreliv, hvalen er ikke besøgt siden, for jeg skal køre 13 km og gå 2 for at besøge den , men mon ikke den er væk nu :-)

      Slet
  3. Slappet af og både læst og lyttet bog - dejligt. God vagt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Fruen i midten, det var en dejlig dag og aften :-)

      Slet
  4. Også Poul Dissing her :) Dejlig beskrivelse af en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg får hans hæse stemme i ørerne :-) Det var en skøn dag.

      Slet
  5. Hanne, det gør vi alle, og det er det skønne ved min afdeling :-)

    SvarSlet
  6. Det er vidunderligt med en sygeplejeske, en der kan oversætte det lægen forsøgte at fortælle, en der kan hjælpe og støtte i øjeblikket, der hvor behovet er.
    Poul Dissing er også fantastisk. Enten holder man af ham - eller også bryder man ikke om ham, hm.. nå jo der kan jo også være dem der holder af teksterne. Det er bare sjældent jeg hører konklusionen - det er da sådan set lidt enten eller svar, når Dissing omtales :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyden, dine ord indrammer smukt en af de funktioner som sygeplejersken har.
      Hvad angår Poul Dissing så er jeg begge dele, der er sange jeg synes han ødelægger og sange der passer smukt til ham :-)

      Slet