lørdag, maj 27, 2017

En ganske særlig dag

Landmanden og Ayla har været oppe siden klokken halv fem, de er  i marken. Jeg tillod mig at sove længere, så klokken seks stod jeg op. Jeg har nydt at gå stille omkring, brygge te, tænke tanker, finde flaget frem og hejse det. Nu har jeg spist morgenmad, mens jeg har fundet indlæggene for denne dag fra hele bloggens levetid. Og det fik tårerne frem, glædestårer vel og mærke. Og så skete det sjove, som af og til sker, når jeg læser tilbage, for nogle gange rører mine egne ord mig på en måde, som jeg ikke havde troet. I dag dog på en anden måde, for jeg læste ordene og tænkte, det var da ualmindeligt godt skrevet, Lene. Det var så ikke mine ord, men et digt, jeg havde fundet, men hold da op, hvor passer det godt på den dejlige mand, som jeg hylder i dette indlæg.

Søn, du kom ind i mit liv, og lærte mig at smile igen.

Du viste mig, hvordan man slapper af og har det morsomt.

Sammen tog vi ture til Månen og erobrede bjergkæder i haven.

Livet var aldrig et sådant eventyr, inden du kom.

Stuart Macfarlan, fra bogen : En lille bog til min søn

Juleaften 91  Søren, Trine, Lene

30 år er det, siden min søn kom til verden. Det er ikke til at forstå, og i dag er han langt væk fra os på ferie sammen med sin svigerfamilie. Forhåbentlig fejrer de ham med fuld musik, for det fortjener han, min dejlige søn.

Billedet nedenfor er et af mine yndlingsbilleder, og historien bag kan du læse her. Den dag trykkede jeg på kameraet lige, da det rette øjeblik opstod, og to mænd tunede ind på samme frekvens et kort øjeblik.

morfar og barnebarn

Som digtet siger,så kom eventyret ind i mit liv, da du, min søn blev født. Fantasiens verden åbnede sig for mig, og du tog mig gavmildt med derind. Tak for det, og hjertelig tillykke med de 30 år. Du er elsket, elskelig og i stand til at elske, det er værdifuldt.

Søren og Rasmus, aug 91

Og gennem årene har jeg skrevet om din evne til med sang at smelte mit hjerte, om havefest (det er godt at fylde år i maj), om en lille mand, der ville være velklædt, om tiden, der går og går; om din fantasi og Zorro; lidt om din fødsel og om dine veje i voksenlivet.

Der er sendt en lille gave af sted, som du kunne have med på ferie, der er sendt mails, flere gaver, instagramhilsen og nu dette indlæg. Må denne dag blive en skøn dag for dig, og må fremtiden finde sin egen vej, lige nøjagtig den vej, der er den rette for dig. Hjertelig tillykke min søn

DSC_3990

DSC_3989

DSC_3986

23 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt, Lene! ❤️ Stort tillykke med ham!

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med din søn Lene! Vænner man sig til ikke nødvendigvis at se sit barn på fødselsdagen? Det er jo svært at forestille sig,når de stadig er forholdsvis små.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Livsglimt. Livet vænner os til de ting, der sker. Jeg var klar, da mine børn flyttede hjemmefra, og det føles ok at jeg ikke er sammen med min søn på denne dag. Jeg plejer dog at tale med ham i telefon, det måtte vi undvære i går :-)

      Slet
  3. Flot og betingelsesløs kærlighedserklæring :-)

    SvarSlet
  4. Fødselsdagssamvær må komme, når tid er.. men på dagen tænkes tanker om tiden.. før og nu og alt det ind i mellem. Om de er små eller store eller voksne, så er det stadig vores børn!
    Tillykke til og med sønnen 🇩🇰Sikke et smukt vejr han har sendt til os 😃

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne, de er for altid vores børn og altid i vores tanker :-) Ja sikke et vejr, skønt.

      Slet
  5. Tillykke til og med din søn, Lene. Når man bliver elsket så højt, kan man kun blive et godt menneske, og det er han jo også, ved jeg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen, jeg synes, han er et godt og dejligt menneske, men jeg er jo også hans mor :-)

      Slet
  6. Tak, Hanne, og når livet yder modstand, så håber jeg, at det at vide sig elsket kan give én styrke.

    SvarSlet
  7. Tillykke med din lille dreng, - for det er han jo stadig. For dig altså. Det er skønt at lade tankerne flyve tilbage. Sikke oplevelser vores børn giver os.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Eva, vi er rige på oplevelser :-)

      Slet
  8. Tillykke med sønnen i går. Billedet af din søn og din far er også mit yndlingsbillede. De ville have været guld værd på den samme skole. Derfor smerter det mig også lidt, at børn nutildags ikke får lov til at opleve lærere som de to.
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, tak, ja de havde været et godt makkerpar :-)

      Slet
  9. Tillykke til ham med fødselsdagen og med at han har sådan en dejlig og elskelig mor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, KS, for de søde ord :-)

      Slet
  10. Et forsinktet tillykke til og med ham. Fik gratuleret rettidig på IG.
    Hvor tiden dog iler afsted, min søn fylder 32 i år, og yngstepigen er fyldt 29, og hun har skænket mig 2 vidunderlige børnebørn, Otto på 2½ år, og Frida på 13 mdr. Jeg kunne godt bruge en knap hvor jeg lige prøvede at stoppe tiden, bare et øjeblik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Abildjyde. Sikke en rigdom med to børnebørn, og ja tiden går stærkt, det er ikke altid nemt at følge med.

      Slet
  11. Tillykke til dig og din søn. Det er dejligt at mindes skønne stunder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pernille, og jo ældre man bliver, jo flere gode stunder er at mindes :-)

      Slet
  12. Tillykke med sønnens 30 år! Jeg kan så godt lide billedet af din far sammen med din søn. Det er livsglæde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Conny, jeg holder også så meget af det billede :-)

      Slet