torsdag, maj 25, 2017

Sum sum

Første solbadning i år og det blev med lyden af travle humlebier. De summede om kap, mens de havde travlt med at afsøge hver eneste blomst i rododendronbuksene for lækkerier. Ayla og landmanden tog sig en eftermiddagslur ved terrassebordet, den ene i en stol, den anden under bordet – og det var Ayla, der lå under bordet.

P1050485

Jeg er ikke god til at solbade, jeg vil hellere være indendøre eller også i skyggen af en parasol. Og det sidste har vi ikke. Den tog blæsten en gang, vi havde glemt at få den slået ned. Så jeg hentede kameraet og prøvede at fange de flittige humlebier. Jeg trykkede bare og håbede på, at kameraet kunne indstille sig hurtigt på de mange skift. Bagefter blev vasketøjet hængt op udenfor, og så fortrak jeg indendørs (det kan man så ikke sige i følge sproget.dk, for det bruges kun, når man trækker sig fra ubehageligheder, og det gjorde jeg ikke) og så gik jeg indenfor.

P1050477

P1050478P1050480


Landmanden ser fodbold, Ayla sover sødt i hundekurven ved siden af ham, og jeg skriver indlæg. Om lidt vil jeg tage mig sammen og gå en tur. Det er en fridag helt efter mit hoved med tid til lidt af hvert.

P1050482P1050483P1050484

Håber du nyder Kristi Himmelfartsdag.

10 kommentarer:

  1. Det er en flot rododendron I har. Og fint med humler. Jeg er spændt på at se hvad der sker her. Det er som om bier og humler er forsvundet i år, men det må jo vise sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jørgen, jeg nyder vores mange rododendronbuske lige nu. Vi mangler hverken humlebier eller bier :-)

      Slet
  2. Jeg er heller ikke god til at solbade, men hvis jeg kombinerer det med en lille morfar, så fungerer det rigtig godt. Så sætter jeg alarmen på mobilen til 20 eller 30 minutter og så er jeg sikker på, ikke at blive forbrændt sovende.
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, måske skulle jeg gå ud nu, hvor temperaturen er dejlig :-)

      Slet
  3. SIkke nogle flotte fotos. Det er da lykkedes ganske godt at "fange" nogle humlebier.
    Jeg selv lever også bedst "på skyggesiden", men da vores parasol ikke er blæst væk, kan jeg sidde på terrassen og nyde alt det udendørs liv, det endelig vrimler med.

    SvarSlet
    Svar
    1. KS, tak, jeg syntes også kameraet har gjort det godt :-) Vi skal have købt den parasol.

      Slet
  4. Der er ikke noget at sige til, at det hedder busy as a bee på engelsk :-)
    Vores havde også vældig travlt, da vi rejste.
    Heller ingen solbadning til mig ... det bliver kun til meget, meget lidt, for jeg kan kun holde det ud i få minutter ... men pyt, det er jo heller ikke godt for huden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, nej jeg må sande, at jeg på mine gamle dage er lidt som min mor: så hellere lave noget i haven, men det bedste er nu en parasol, så kan man læse udenfor :-)

      Slet
  5. Dejlige billeder af humlebien.
    Jeg forsøgte med lidt udeliv i torsdags, Kr. Himmelfartsdag, desværre, det var alt for koldt for mig, mit helbred kan ikke forenes med nord vestenvind, jeg fandt både uldsokker og uldplaid frem :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Abildjyde. Hos os var det dejligt varmt den dag, så ingen uldsokker her :-)

      Slet