mandag, maj 15, 2017

Min mandag

6.00 Uret ringer en time senere end vanligt i dag, for jeg skal på kursus.

6.05 Ayla luftes, det er nødvendigt at gå med ud på gårdspladsen ellers er hun alt for hurtigt inde igen, og ikke færdig. Så jeg bruger tiden på at ånde den friske luft ind og nyde, at det er tørvejr og mildt i luften

6.10 Mens teen brygges, sender jeg lønindberetning ind for vores medarbejdere. Herefter smører jeg mad til landmanden (og Ayla) til en hel dag på traktoren. Medarbejderen får en madpakke til eftermiddagspausen.

6.30 Jeg blander min morgenmad og husker at drikke to glas vand og tage mine D-vitaminer og magnesium. I dag vælger jeg at læse den søndagsavis, jeg købte i går, i stedet for at surfe på nettet, mens jeg spiser.

6.45 Jeg går i bad, det er sjældent det sker om morgenen på en hverdag, da er det som regel etagevask.

7.20 Efter en tøjkrise, fordi jeg ingen strømper kunne finde, der matchede det tøj, jeg ville have på, satte jeg mig ned og lyttede til starten af et you tube indlæg om kristen meditation.Det fik vejrtrækningen ned i tempo og gav ro.

P1050465

7.30 Bilen svinger ud på vejen, og jeg sætter kursen mod Aalborg.

8.20 Lidt for tidlig på den går jeg ind i Aalborg Kultur og Kongrescenter, hvor der er temadag om tværprofessionel læring og praksis.

16.00 Masser af ting at tænke over, masser af mad, masser af små gode snakke med mine tre vejledere, som jeg er sparringspartner for. Jeg er træt, men jeg har lige et par ærinder i byen, som ikke kan udsættes.

16.35 En halv times gåtur og indkøbene er gjort, nu gælder det om at komme ud af Aalborg.

17.15 Tre kvarter tog det at komme gennem en lille del af byen, over broen og parkere foran Føtex i Nørresundby. Hold nu op hvor bliver jeg nemt et surt menneske, når biler i den højre vejbane alle skal flettes ind i min vejbane, og det betyder, at de kommer hurtigere frem.

P1050464

17.35 Kursen sættes vestpå, der er handlet ind, og jeg synger sammen med udvalgte musikere trætheden væk.

18.00 Bilen kører i garage. Ovnen tændes, pizzaen fra butikkens delikatesse lægges klar på pladen. Ayla kommer med mig ind, så hun kan få aftensmad.

19.00 Jeg har spist det samme til aftensmad som til morgenmad. Medarbejderen kommer snart ind, og landmanden har bedt om at få sin mad ud i traktoren. Kartoffellæggeren gik i stykker, det betød halvanden times pause, og da de lover regn, så vil han have den mark færdig i aften. Det bliver formentlig midnat, inden han holder fyraften. Jeg skal gennemgå regnskab med svigersønnen over telefonen på engelsk, mon ikke min hjerne bliver godt udfordret af det?

P1050463

22.00 Her skal jeg gerne sove tungt, men jeg kender mig selv. Jeg er ikke særlig god til at sove, når landmanden ikke er i huset. Så må jeg bruge sovemidlet: iPaden ind i sengen, finde en ligegyldig serie, skrue ned for lydniveauet og så falder jeg som regel i søvn til de sagte stemmer.

Håber din mandag har været god. God aften til dig.

P1050462

16 kommentarer:

  1. Årh, hvor sødt: "Jeg er ikke særlig god til at sove, når landmanden ikke er i huset". Det er da kærlighed :-)
    Gode mandage er næsten bedre end gode søndage, måske fordi man ikke nødvendigvis forventer, at det er sådan ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, tjah, det er nu nok snarere, fordi jeg ikke er så god til at være alene hjemme, når jeg skal sove. Er jo lidt mørkeræd og har en livlig fantasi ;-)

      Slet
    2. KS, livlig fantasi er godt nogle gange, ved sengetid er det knapt så godt :-)

      Slet
  2. God aften til dig i lige måde! ❤️

    SvarSlet
  3. Sikke mange oplevelser, du har haft. Ikke noget at sige til, hvis du er træt. Jeg bliver interesseret i dine piller. Tager du ikke kalk sammen med D-vit.? Det gør jeg nemlig. Men skulle jeg også tage magnesium? Det har jeg ikke sat mig ind i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, ind imellem har jeg svært ved at fordøje alt det, der sker. Sådan har jeg det lige nu :-)
      Netop i dag er der i mit fagblad en artikel om osteoporose, og der anbefaler man kalk + D-vitamin, hvis man er over 70. Jeg startede med D vitamin fordi jeg havde lavt D-vitamin. Magnesium var et forsøg, fordi jeg dels havde svært ved at falde i søvn, dels fordi mine benmuskler hele tiden føltes spændte. Jeg synes det hjalp,så jeg fortsætter.

      Slet
  4. Lyder som en god og aktiv mandag.. Dejligt :-)

    SvarSlet
  5. Der sker mange ting på sådan en helt almindelig mandag.
    Som indsovningsmiddel kan jeg også anbefale podcasts på ipadden. Problemet er bare "øredutterne", der jo skal ud på et tidspunkt. Men der findes utrolig mange interessante og nørdede podcasts derude. Uanset hvor interessante de end er, så lykkes det mig at falde i søvn efter maks. tyve minutter ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det har jeg også overvejet. I går hjalp det ikke, der måtte der skift af soveplads til. Så jeg faldt alt for sent i søvn i sofaen i stuen med serier kørende med lav lydstyrke.

      Slet
  6. Tak, Hanne, jeg synes nærmest altid jeg kan finde smukke ting at fokusere på uanset om jeg er i storbyen eller her.

    SvarSlet
  7. Pyha, sikke en dag. Dog var det en dag med masser af information. Håber kurset gav noget godt med sig.
    Godt du ved hvad der kan få dig til at finde ro.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, jeg forsøger at finde roen midt i den travle hverdag :-)

      Slet