torsdag, maj 18, 2017

Dagens højdepunkt

Cafeaftale med studieveninden har jeg set frem til. Selvom jeg øver mig i at være i nuet og "spise elefanten i små bidder",  så er min hjerne fyldt op og driller mig.

Så er det skønt med en tur til Aalborg og når jeg så kommer lidt for tidligt, var det oplagt med en rask gåtur gennem Karolinelund.

Den gamle tivolipark er nu en oase for naboerne omkring. Den varme dag havde lokket mange ud. Der blev spillet, hygget,  sovet, spist og drukket.  Alle så afslappede ud, og jeg med. Smilet bredte sig i hele min krop. Og nu er jeg klar til et par timers snak over god mad. Ha en god aften



19 kommentarer:

  1. Hold da op... Jeg har været i Karolinelund da det var tivoli. Og for nogle år siden startede I form Kvindeløb derinde; det så så slidt og trist ud.
    Der er sket meget...Det er smukkere, som oase i byen!
    Hav en smilende og god aften med din veninde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, tak, det var en dejlig aften. Sådan en solskinsaften tog Karolinelund sig godt ud selv om den er slidt :-)

      Slet
  2. Min hjerne driller også mig, Lene! Men det lyder som (og ser ud til at være) en god dag trods drillerierne! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Maude, en skøn pause fra drillerierne :-)

      Slet
  3. Ikke godt med drillende hjerner - men du har sikkert nydt din aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg nød aftenen og nej, min hjerne er ved at koge over lige nu, så jeg har ringet til en ven, der kan hjælpe mig med viden, som jeg ikke har :-)

      Slet
  4. Det var en god måde at få styr på hjernen på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jørgen, det var en skøn måde at koble fra på :-)

      Slet
  5. Jeg har ikke været i Karolinelund siden 1980, og ja, da var det tivoli. Tror jeg snart skal til at have lavet lidt udflugter rundt i Danmark, til steder hvor det er længe siden sidst.
    Her faldt temp. hen over middag til 12 - 13 grader, formiddagen var skøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, der var 18 grader, da jeg gik rundt i Karolinelund. Og der er helt sikkert steder i danmark, som vi burde se :-)

      Slet
  6. Karolinelund - da jeg var barn, var det et fjernt, spændende tivoli-udflugtssted.
    Det ser dejligt ud nu. Godt du fik den gåtur. Hvem mon passer højbedene?

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, jeg har været i Karolinelund to gange, mens det var Tivoli. Højbedene tilhører folk fra nabolaget, det kaldes Karolinelund byhave.

      Slet
  7. Hanne, jeg har så mange forskellige ting, privat og arbejdsmæssigt, som jeg er involveret i, så min hjerne kører på overarbejde hele tiden. hvilket betyder, at jeg ikke får den søvn, jeg skal have, jeg er nemmere at irritere, jeg har nemmere ved gråd. Men der er lys forude, jeg har involveret andre, der kan hjælpe mig :-)

    SvarSlet
  8. Kære Lene. Pas godt på dig selv, jeg har desværre et par familiemedlemmer der "er gået ned med stress", og det er slet ikke noget særsyn i dagens Danmark. Stort knus fra Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, tak for din omsorg, og jeg passer på. Det er også derfor jeg ikke er så aktiv på bloggen lige nu :-)

      Slet
  9. Jeg husker Karolinelund som tivoli, har ikke været der siden.
    Pas på dig selv og din hjerne.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det havde jeg heller ikke. Tak, og jeg passer på :-)

      Slet
  10. Er det køkkenhaver i parken? Det ser dejligt ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pernille, undskyld, jeg havde ikke set, at der var kommet en kommentar. Ja det er køkkenhaver. De kalder det Aalborg Byhave Karolinelund

      Slet