tirsdag, maj 02, 2017

Arbejdsugen – tirsdag

NU holder du fast, du kan godt. Trætheden er markant i disse dage, der er hektisk aktivitet på afdelingen og selv om jeg ikke er direkte med i plejen, så får jeg opgaver og bliver involveret i specifikke sygeplejeproblemstillinger, så min hjerne indimellem smider ting, jeg burde huske, ud, fordi der ikke er mere plads. I dag har jeg f.eks. brugt tid på at sms’e til alle aftenvagter og nattevagter i denne uge, om de kan møde enten en time før eller blive en time efter vagt, så de kan få undervisning. Jeg har assisteret tømrere, som er ved at ombygge vores stuegangskontor. Jeg har været til trombolysekald, fordi den ene trombolysesygeplejerske først mødte klokken otte, og der kom et kald lige efter klokken syv. Jeg har undervist tre sygeplejestuderende. Jeg har modtaget telefonopkald og undersøgt det, opkaldene vedrørte. Jeg har deltaget i tværfaglig konference, og jeg har beundret mine kollegers ihærdige forsøg på at yde den bedste sygepleje under hårde vilkår.

DSC_3879

Trætheden var så markant, da jeg sneglede mig gennem byen pga kø og kø og atter kø, så jeg var lige ved at falde i søvn. Føtex blev min redning, jeg fik handlet ind til hurtig aftensmad ( i dag flødekartofler og mørbrad, klar til ovnen) og så købte jeg en flaske vand og en bolle. Det sammen med muligheden for at skråle løs med vinduet åbent gjorde mig frisk nok til at komme sikkert hjem. Hjemme bryggede jeg te, satte vask over og slappede lidt af, inden jeg forberedte aftensmad til landmanden. Da det var gjort, kom den første sætning i indlægget til sin ret. Jeg VILLE træne, og jeg vidste, at jeg nemt kunne overbevise mig selv om, at jeg var for træt til at køre ind til byen. Godt jeg ikke lykkedes med det, for jeg fik så megen energi af at knokle med maskinerne i LOOP.

DSC_3880

Min aftensmad blev nydt på terrassen, mens Ayla legede på græsplænen. Hun og landmanden havde trænet sammen med en af hendes søskende i går aftes. Det havde været en fornøjelse at se de to hundehvalpe forsøge at følge et spor, der var lagt ud til dem. Samtidig med fik de også pølet så meget med hinanden, at Ayla sov hele natten igennem og nærmest tissede sovende i morges, da jeg bar hende ud på gruset. Knap havde jeg åbnet døren indtil, før hun sov igen i sin kurv.

Nu har jeg forberedt mig til møde i Odense i morgen, jeg er chaufføren, men min gode kollega er med, så vi kan rigtig få drøftet alt mellem himmel og jord. Det glæder jeg mig til. God aften og god nat til dig.

DSC_3881

11 kommentarer:

  1. God morgen til dig :-) Uh altså, jeg tror min hjerne ville smelte, hvis jeg skulle forholde mig til lige så mange ting som du i løbet af en arbejdsdag. Kan virkelig godt forstå, at du er træt efter sådan en dag. Håber, du fik sovet godt, så I får en god tur til Odense :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, indimellem er der også tegn på nedsmeltning :-) Og tak, søvnen blev ok og turen til Odense blev god.

      Slet
  2. Jeg er - igenigen - imponeret over, hvor meget du holder til - oven i købet flere dage i træk. Gad vide hvad der egentlig skal til, før der kommer bevillinger, der kunne give jer alle en mindre travl arbejdsplads? At I alle styrter besvimet om en dag? Hvad jeg naturligvis på ingen måde hverken tror eller håber, men det lader til, at der skal lig på bordet for at få 'nogen' til at få øjnene op. Eller til at reagere på det, de måske rent faktisk godt ved, hvilket ikke gør sagen bedre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg ved ikke hvad der skal til. Det er som om, at man har stor forståelse for at vi er trængt, men der kommer ingen handlinger.

      Slet
  3. Pyhhh Lene.. jeg bliver ski helt forpustet over hvor mange bolde du skal holde i luften. Håber du har en god dag i Odense i dag. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Inge, jeg havde en god dag. Og jeg bliver også forpustet indimellem :-)

      Slet
  4. Pyha, at læse om din hverdag får mig til at påskønne ferien endnu mere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Eric, og jeg gad godt slentre ned for at købe morgenmad for derefter at nyde solen, teen og vandet :-)

      Slet
  5. Enig med Ellen....!
    Selv Duracell hunden kan gøres træt! Det er mange år siden, jeg har hørt udtrykket "pølet med".. Det giver minder om sommerdage, hvor man kunne pøle med de andre unger på stranden og sove som en sten hver nat!

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne,det er jeg også. Og ordet pøle er et godt udtryk, synes jeg :-)

      Slet
  6. Tak, Hanne, og indimellem ville det være dejligt med bare det halve :-)

    SvarSlet