lørdag, maj 06, 2017

Lørdagsnydning

Klokken er endnu ikke otte. Landmanden kørte ud i marken klokken halv seks, og selv om Ayla ikke gad komme med, så syntes hun heller ikke, det var sjovt at være alene i bryggerset. Og det lod hun vide i høje toner. Jeg faldt dog i søvn igen og vågnede først en time senere. Ayla havde ikke protesttisset i bryggerset, i stedet for havde hun væltet snavsetøjskurven med klude og håndklæder. Det kombineret med en pind, som hun havde taget med ind i går, og som nu var bidt til atomer, gjorde, at jeg startede dagen med at rydde op og støvsuge. Men sikke en skøn morgen at gøre det på, døren stod åben ud til, Aylas kurve og legtøj kunne være udenfor, og den lille dame virkede ikke til at være bange for støvsugeren, men holdt sig alligevel på behørig afstand.

et snørebånd kan bruges til meget, også til at bide i.
 Vores elev mødte ind klokken syv og gik i gang med at pløje. Han har aldrig prøvet at pløje med den store vendeplov, så landmanden er med ude og sætte ham i gang. Jeg satte min dag i gang med morgenmad og te på terrassen. Solen skinner, så det er en fryd, Ayla har nydt, at jeg var udenfor sammen med hende, og jeg har nydt at dagdrømme, og ja, de var af faglig karakter, for jeg har inde i mit hoved diskuteret med politikere, folk højere oppe i systemet og andre interessenter om, hvorfor jeg synes, der skal ansættes flere sygeplejersker. Desværre tror jeg, at det kun er inde i mit hoved, at de lytter.

en kop te er altid godt

moreltræets blomster spejler sig i bordpladen
Nu vil jeg gøre det, jeg har lovet mig selv, jeg vil gå ud og luge, jeg vil forsøge at finde glæden ved at have tid til at dagdrømme samtidig med, at jeg er aktiv. Måske skulle jeg endda snuppe min mobil og lytte til en bog, men så går jeg jo glip af den smukke fuglesang, der har akkompagneret min morgen indtil nu. God lørdag til dig.

11 kommentarer:

  1. En vidunderlig morgen. Har selv nydt den til fulde.
    Du er ikke den eneste der drømmer om flere sygeplejersker, pædagoger etc. - Flere varme hænder. Vi er mange der drømmer samme drøm.
    God solskins weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, tak i lige måde. Og nej der er flere fag, som har med mennesker at gøre, der kunne trænge til flere hoveder, der kan tænke.

      Slet
  2. Hvor er det dejligt, at hun ikke er bange for støvsugeren - det har Emma altid været og det er nærmest blevet værre med tiden.
    Du må ikke lade hende bide i snørebåndet - det er sødt, når hun er lille, men senere er det en vane og knapt så sødt.
    Kan du have en god og dejlig lørdag i det dejligste solskin :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde, Helle, Istvan var også bange for støvsugeren. Og jeg lader hende ikke bide, jeg snuppede blot et foto først :-)

      Slet
  3. I har en hel del bedre vejr end vi har - vi havde ellers satset på solskin, for Inge og Hasse kommer, men den bliver ved med at gemme sig, den sol.
    Tænk, at den lille hund ikke ville med din mand ud så tidligt ... findes der mon A- og B-hunde, lige som der gør med mennesker?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, der er så varmt nu, at jeg arbejder i haven i bikinitop, bederdel og bare ben :-)
      Den er ikke så vild med lange traktordage, som Istvan var, og indtil nu har den været mere A hund end Bhund :-)

      Slet
  4. Sikke en skøn morgen, Lene! Håber resten af din dag bliver lige så skøn! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maude, jeg nyder solen og den stille vind, men lige nu er jeg trukket indenfor, der var for varmt ude :-) Også en god dag til dig.

      Slet
  5. Håber dagen har været lige så skøn som den morgen stund.
    Her bliver støvsugeren get af, men også uden udtryk for at han er bange (det lyder som hans leg nu med mig gø, og har indbygget legebuk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, det har været en dejlig dag.

      Slet
  6. Hanne, tak for tilliden, jeg lader min fagforening tale, de gør det godt. Jeg vil hellere passe patienterne.

    SvarSlet