lørdag, maj 20, 2017

Mobilen får lov at tale

 

om denne uge.

Mandag: hvor en af oplægsholderne sagde, at man var lige så, hvis ikke mere, kreative og innovative i den offentlige sektor.

DSC_3959

DSC_3958

Mandag, hvor jeg i pausen nåede en lille tur ud i Kildeparken og endda fandt de syngende træer, men glemte at få dem til at synge.

DSC_3960

DSC_3962DSC_3961

Tirsdag og onsdag var projektdage, som blev godt brugte, og vi nåede faktisk meget. Onsdag var også dagen, hvor jeg deltog som vanligt hver måned i projektet sygeplejerskedeltagelse i kostundervisning. Det gav mulighed for en halv times gåtur omkring sygehuset efter den normale arbejdsdag, inden undervisningen startede klokken 17. Og gåturen sluttede af med en is på bænken udenfor sygehuset.

DSC_3968DSC_3969

DSC_3970

Torsdag og fredag var skønne sommerfridage, som jeg tilbragte indenfor med et årsregnskab, som jeg desværre ikke er færdig med endnu. Så jeg skal lige finde kræfter til de sidste timer i dag eller i morgen aften.

DSC_3972DSC_3979

Nu er det lørdag, arbejdsdag, og jeg skal love for, at jeg har fået pudset min hukommelse af i forhold til trombolysekald, fire kald og de tre kom oveni hinanden, så der var nok at holde styr på. Aftensmaden bliver føtex’ flødekartofler og mørbrad, som blot skal sættes i ovnen, og en af deres salater dertil. Landmanden og medarbejder sætter kartofler på den sidste mark. Så kan landmanden forhåbentlig komme ned på lidt kortere arbejdsdage.

Og min kommende uge begynder med to kursusdage i den nye sygeplejerskeuddannelse og nye begreber knyttet dertil. Derefter et nationalt møde om nye tiltag indenfor sundhedssektoren. Fri Kristi Himmelfartsdag, ansvarshavende sygeplejerske om fredagen og så friweekend. Den ser jeg frem til. Og så fortsætter trummerummen: flere kurser, flere møder, flere kurser for personalet, som jeg er kursusleder på, projektdage, en studieplan mere for den nye uddannelse, som skal være færdig i juni (jeg tør slet ikke kigge på deadline, for jeg er overhovedet ikke startet endnu). Nå, det var det der med “at spise elefanten i små bidder”, jeg skulle huske på. Så jeg vil sætte mig ud på terrassen med min aftensmad. når landmændene er spist af, og nyde fuglesangen og den friske luft. Ha en god lørdag aften.

12 kommentarer:

  1. Du har mange bolde i luften, Lene! Men hvor er det dejligt, at der stadig er plads til is og musikalske træer! Rigtig god lørdag aften også til dig! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Maude, mon ikke det er det, vi alle har? Is skal der altid være plads til, og jeg må sørge for at få hørt de syngende træer :-)Tak

      Slet
  2. Og jeg synes min kalender er fyldt...
    Når bare det er gode ting, der fylder i kalenderen, er det okey den er fyldt - og dine uger lyder spændende.
    Jeg forestiller mig dit årsregnskab som mit månedlige nyhedsbrev. Selvom jeg afsætter timer og dage, bliver jeg aldrig færdig inden for den afsatte tid, og finder altid lige en halv eller hel time et andet sted til det sidste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pernille, det er spændende uger, der er bare alt for mange kasketter, der er i gang, så jeg har svært ved at få fordøjet og sat tingene på plads inde i hjernen :-)

      Slet
  3. Dejlige forårsbilleder fra en travl periode - fyldt op med kurser, kartoffellægning og med en arbejdsweekend midt i det hele.
    God søndag og arbejdsdag.

    SvarSlet
  4. Jeg tror jeg kender en, der trænger til den sommerferie, der forhåbentlig ikke ligger flere måneder fremme i tiden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det gør du, og du kender ovenikøbet en, der overvejer at foreslå sin gemal at vi dropper motorcykelferien. Det plejer at være ham, der gør det og mig, der savner det helt vildt. Men i år tror jeg at jeg trænger til ro og samme sted hele ferien. Nu får vi at se :-)

      Slet
  5. Puha, godt man ikke arbejder mere. Men det ser ud til der findes løsninger ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jørgen,jeg smiler og nikker, men samtidig har jeg jo ikke lyst til at stoppe med arbejdet. Jeg må erkende, jeg henter meget af min identitet derfra :-)

      Slet
  6. Uha, sikke en masse. Og overvejende gode ting. Og det der foto af min absolutte yndlings-is frister. Nu tror jeg næsten at jeg bliver nødt til at slå et sving forbi købmandens is-disk.

    SvarSlet
    Svar
    1. KS, håber du nød isen :-)

      Slet