mandag, maj 08, 2017

I denne uge går det som det skal

Det sluttede mit horoskop med og før de ord stod der, at energien stadig ikke var på toppen. Nu tror jeg ikke på sådanne spådomme, men det er da meget rart at vide.

Landmand og medarbejder er i marken, den første pløjer, den anden harver. I morgen sættes de første kartofler, så er den nye kartoffelsæson startet. Vores elev ville gerne komme i lørdags og hjælpe med at pløje, det var dejligt, for så kunne landmanden få andre ting fra hånden. Eleven er egentlig færdig med praktikken og står foran eksamener. Ordningen er dog sådan, at han er ansat hos os, får løn af os, og så får vi en del refunderet, når han er på skole. Han har valgt at tage en kombineret landmandsuddannelse og studentereksamen, og vi har været rigtig glade for at have ham ansat hos os. Vi får også lov til at være med til at fejre ham, og har i den anledning fået den flotteste invitation, lavet af hans kreative mor. Både studenterhue og traktor er med som symbol på den kombinerede uddannelse.

DSC_3887

Jeg har stadig fri fra sygeplejen, og i dag står den på regnskab. Jeg har virkelig forsøgt at holde mig langt væk fra sygepleje, væk fra alle de ting, jeg sagtens kunne arbejde med herhjemme. Til gengæld har jeg været i haven, nydt terrassen og set fjernsyn. Et eller andet har jeg dog gjort galt, for jeg har en nakke, der er fuldstændig spændt op, så jeg har flere gange i dag snuppet en halv time i landmandens stresslessstol med varmepude. Så kunne jeg også blunde lidt, for nattens hjerne ville ikke lade mig sove. Ikke pga sygeplejefaglige emner, men fordi jeg kom til at spekulere på emner, jeg hjælper et kært menneske med.

I dag er det ikke terrassevejr, der blæser en kold vind, så jeg nyder solens ståler indenfor og udsigten til det japanske kirsebærtræ. Og som du måske kan ane, så får skvalderkål lov til at danne bunddække. Jeg håber at jeg enten får købt en buskrydder, jeg kan gå med, eller at en af landmændene får tid til at studse bunddækket. Bag gården står frugthaven og venter på, at jeg yder livreddende hjælp til bærbuskene, som ikke holder af skvalderkål og brændenælder. Jeg drømmer om at sætte højbede op, når bærsæsonen er over for i år, så vil jeg klippe buskene ned og plante dem i højbedene. På den måde tror jeg, at jeg nemmere kan holde styr på ukrudtet. Nu får vi at se, det drømte jeg også om sidste år, og der nåede jeg aldrig længere end til drømmen.

P1050451

Om lidt kommer landmanden og hans hund ind for at holde tepause, jeg må også videre med detektivarbejdet for at finde de sidste fakturaer. Jeg satser på, at horoskopet har ret, og at alt går, som det skal og måske energien endda kommer helt tilbage. God mandag til dig.

12 kommentarer:

  1. Nyt horoskop: 'Tirsdag vågner du med et gedigent mentalt overskud og får taget hul på - og færdiggjort - mange opgaver. Vejret bliver helt perfekt og i slutningen af ugen får du tilmed en glædelig overraskelse!' - hvad siger du så?! Jeg ser en helt ny karrierevej åbne sig for mig!
    Håber du får en skøn mandag aften! ❤️ (Orv, det stod der vist også i horoskopet at du ville få!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Maude, du er hermed udnævnt til min personlige horoskoplægger :-) Tak

      Slet
  2. Hehe, du lyder lige som Niels Bohr (og han er vist ikke så tosset at blive sammenlignet med), da han serverede et vidunderligt paradoks af et svar:
    Han havde en hestesko hængende over sin hoveddør, og da en forundret journalist spurgte, om han som videnskabsmand troede på den slags, lød Bohrs svar:
    "Nej, naturligvis ikke, men jeg har ladet mig fortælle, at det virker, selv om man ikke tror på det."
    Jeg håber også horoskoper virker for dig, selv om du ikke tror på dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, slet ikke så ringe at blive sammenlignet med hr. Bohr :-) Og tak, jeg håber også det virker.

      Slet
  3. Skøn ide med sådan en kombi uddannelse.
    Og fantastisk smuk indbydelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, man bliver glad af at få en indbydelse, der er gjort noget ud af :-)

      Slet
  4. Det lyder som en god idé med kombination af landmands og studentereksamen. Sikke en fin invitation.
    Da jeg tidligere boede med stor have, brugte jeg græsslåmaskinen i bede med skvalderkål. Dét var effektivt (og nemt).
    Hvor er det dejligt at vide, at det går, som det skal ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg synes det er en god ide med kombiuddannelserne, der findes jo flere af dem.
      God ide med græslåmaskine, jeg skal have købt en, havetraktoren kan vist ikke komme ind mellem træerne :-)

      Slet
  5. Det er dejligt når de unge gerne vil både den faglige uddannelse og en studentereksamen. Denne form er blevet mere udbredt, og breder sig over rigtig mange uddannelser nu. Den unge mand vil være fremtidssikret, hvis nu det ikke første valget er det rigtige, eller giver helbredsproblemer.
    Håber du har fundet de ting der har puttes sig.
    Ønsker dig en dejlig tirsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Abildjyde, jeg er enig, det er en god kombination.

      Slet
  6. Hehe... ja enten går det som det skal, eller også går det som det kan..
    Jeg synes det ser ud til at solen er hos jer.. gider du ikke lige skubbe den her til Sjælland, vi savner den.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, nemlig :-) Solen forsvandt hos os de næste par dage, nu er den tilbage bag skyerne, håber I også har lidt af den.

      Slet