tirsdag, november 28, 2006

SANG I MØRKET

Jeg elsker denne tid, fra nu af og julemåneden ud har jeg juleCDer i bilen. Hver morgen i mørket og hver eftermiddag i mørket, så bliver der sunget i bilen af karsken bælg.

Den første CD har ligget der i nogle dage, jeg har smuglyttet lidt, men i dag på vej hjem gav jeg mig selv lov til at høre den uhæmmet.
Faktisk er det min yndlingsjuleCD, Oslo Gospel Choir "Tusinde julelys", den har fulgt mig hver jul siden jeg fik den. Den kan udtrykke min sorg, min glæde, min tristhed, min taknemmelighed, jeg elsker den CD.

Her i eftermiddag hvor det var mørkt, og alle lys i Aalborg var tændt, da understregede den hyggen og en god fornemmelse efter en god dag. Samtidig med kig op på alle de oplyste ruder i sygehuset så tænkte jeg på alle de familier, der lige nu har fået hverdagen brudt op, hvor angst og uvished hvirvler rundt i kaos, og her understregede musikken også den stemning, gav mod og håb til at turde tro på det gode i livet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar