mandag, september 21, 2009

EN GANSKE ALMINDELIG MORGEN

Her på gården krydser vi fingre for, at regnen ikke stopper kartoffeloptagningen i dag.

Alt går planmæssigt, kølehuset er snart fyldt med kasser med de lækreste kartofler. Så flyttes grejet hjem til gården, og kartoffelhuset herhjemme fyldes med kartofler, og er vi heldige, er vi færdige midt i oktober.

September har vist sig fra sin smukkeste side, rønnebærtræerne stråler i rødt, og vore buske, som jeg ikke kender navnet på, følger med i den røde farveskala.


Laika sover tungt på bryggersgulvet, jeg har netop lavet madplan for ugen i håb om, at vi så får god nærende kost.Kontorarbejdet er overstået, jeg hygger mig med en kop te og Leonard Cohen på Youtube.

Gåturene røg sig en tur for 4 dage siden, de skal genoptages i dag; jeg har det med at sætte dem sidst i rækken, når jeg er træt.

Indkøbsseddel er skrevet, blommechutneyopskrift er fundet, og der bliver vist ikke tid til hyldebærplukning, hvis huset også skal have en kærlig hånd, nu får vi at se.

Det er en ganske almindelig mandag i september.

10 kommentarer:

  1. Du må have en dejlig ganske almindelig mandag i september :)

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Pernille :-)

    SvarSlet
  3. Jeg ville bare lige sende dig ønsket om at din helt almindelige mandag i september bliver en god en :)

    SvarSlet
  4. Jeg kender godt det med gåturene, man glemmer at de faktisk i sidste ende giver fornyet energi. God dag til dig:-)

    SvarSlet
  5. Lyder som en dejlig dag. Og Cohen fylder 75!

    SvarSlet
  6. Og her kører Cohen netop nu i spisepausen og sætter tempoet ned :-)
    Rigtig god mandag til dig!

    SvarSlet
  7. Ja alt en skal gjøre tar tid. Det er veldig greit å lage menyliste for ei uke og handle inn det meste på en gang. Det sparer en tid på det. En har lett for å sette egenpleie i sisteplass. Men det er viktig å ta vare på seg selv.
    Håper du får deg en flott gåtur i dag :)

    SvarSlet
  8. Cohen er fantastisk jeg har været til koncert med ham et par gange og det har været en oplevelse hver gang.

    Det lyder så godt med et kartoffelhus :)'

    Knus

    SvarSlet
  9. Tak Helle, det blev den :-)

    Charlotte, det er det man gør :-)

    Charlotte, ja så er vi jo unge endnu :-)

    Tak i lige måde madame :-)

    Fjordheim, tak jeg fik gået, det stod først på programmet :-)

    Pernille, jeg er vildt imponeret over alle de koncerter du har været til :-) Det må være dejligt :-)

    SvarSlet
  10. Håber du har haft en god dag og nåede din gåtur :-)

    SvarSlet