mandag, september 21, 2009

MARIEHØNEN EVIGGLAD

Landmændene er stoppet for i dag, regnen falder ganske sagte; fint med mig, når bare den vil holde sig væk i dagtimerne.

Blommechutneyen står og simrer på komfuret, som ikke er et komfur, og vi har taget hul på det sidste glas fra 2008; det smagte godt til de flødestuvede kartofler og kyllingefileterne. Om lidt skal 2009 på glas, det er altid spændende, om jeg nu har glas nok.

Mariehønesangen var en trofast bestanddel af min verden, da jeg havde små børn, og da jeg var gymnastikleder. Der er ingen, som kan synge med så megen glæde som børn. Om det lyder godt eller ej, det er fuldstændig ligegyldigt, det er bare sjovt at synge til, at bevæge sig til musikken og synge sjove ordspil.


I dag var mariehønsene ikke krøbet i læ under sneglehusets tag, men under et blad, her sad de trygt og godt. Nu tror jeg, at køkkentjansen skal gøres færdig, og så vil jeg krybe op i sofaen og nyde resten af den korte aften(der er jo en dagvagt i morgen).

8 kommentarer:

  1. Ja, det er viktig med godt ver i potetopptakinga!

    Nydelege marihøner :)

    SvarSlet
  2. Tak Marie :-) og vejrudsigten lover lidt regn i morgen, med lidt held måske slet ingen regn :-)

    SvarSlet
  3. Har I haft regn? Nå nu skal jeg ikke vade i det...
    Jeg husker også tydeligt sangen, som med stor ildhu blev sunget for os. Tit. Og vi morede os i det stille hver gang over misforståelserne, hvoraf jeg lige nu kun kan huske én:
    '...gik tur på et araberblad...'

    SvarSlet
  4. Vi har intet regn haft her. Åh hvor jeg husker den sang, den er bare så sød.

    Håber at du får nydt din aften

    SvarSlet
  5. Det lyder nu dejligt, det du har over komfuret, der ikke er et komfur (fnis...).

    Og dejligt billede af de små mariehøns. Sangen, ja den synges igen for fulde hals her i huset ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg hopper med på blomme chutny vognen.
    Det lyder lækkert.

    SvarSlet
  7. Det lyder lækkert med din hjemmelavede blommechutney! Sikke et dejligt billede - det minder også mig om den søde børnesang :-)

    SvarSlet
  8. Ellen, så så:-) ikke drille :-)

    Åh ja der kunne hurtigt blive sunget andre ting end det oprindelige :-)

    Pernille, jeg nød og regnen stoppede i morges, så der køres stadig derude :-)

    Jeannette, jeg glæder mig også til at smage :-)

    Mette, det duftede også lækkert :-)

    Madame, jeg så først den ene, og da jeg dukkede mig lidt med kameraet, så var den anden der :-)

    SvarSlet