tirsdag, september 22, 2009

ALLE HAR EN MENING

om vejret, og her i huset er vi ikke altid enige, om det er godt eller skidt vejr.


Men vi er rørende enige, når det gælder vejrudsigten på Tv2. Her i huset bruges den til vurdering af de næste dages gang på gården; det bliver dog altid sammenholdt med radarbilleder og landbrugets egne vejrprognoser.


I lang tid er vejrudsigten blevet mere og mere underholdning end seriøs vejrformidling og lige nu er den da helt galt.


Som led i promovering af en ny serie på Tv2, tager vejrudsigten rundt til gader af samme navn som serien, det er så, hvad det er. Men når det væsentlige, nemlig billeder af vejret, radarbilleder, 5 døgns prognoser osv., bliver vist på en lille bitte skærm med gnidrede billeder, så rystes der på hovedet i den lille landmandsfamilie.

Det har vi en mening om, hvad synes du?

14 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen ja, her er det yr.no som flittig blir oppdatert.
    Me er avhengige av veret når me skal arbeide ute på jorda.

    Ha ein fin kveld :)

    SvarSlet
  2. Jeg er så absolut enig, det der faktisk burde bruges mest tid på, i sådan en udsendelse, nemlig vejret, træder mere og mere i baggrunden til fordel for underholdning og ligegyldigt snak. Ikke bare på tv2 men også på DR1, i al fald hen over sommersæsonen, hvor sommervejret vises.

    Personligt plejer jeg lige, at tjekke vejrprognoser og radar på DMI på nettet, samt vejr2 på Landmand.dk - det giver som regel et godt og præcist overblik, hvilket fjernsyns-udsigten ikke altid gør. Ofte synes jeg tingene bliver opreklameret til mere end "en storm i et glas vand" ;-)

    Men foretrækker alligevel, til trods, at følge tv2-vejret frem for DR1.

    Forsat god aften.

    SvarSlet
  3. Jeg ser vejrudsigten på DR1 - og de lader ikke op til Lærkevej ;) - det er fordi jeg også ser TV Avisen.

    SvarSlet
  4. Jeg ser næsten aldrig fjernsyn - og aldrig vejrudsigten. Jeg tjekker DMI.dk i stedet. Har dog forlængst opgivet at bruge den funktion, der hedder "Byvejr" - den holder ikke en meter!

    Forresten Lene, jeg har tagget dig: http://allreiter.blogspot.com/2009/09/awesome-eller.html

    SvarSlet
  5. Jeg HADER alt det udenoms pjat med vejrudsigter. Giv os Vomborg på den seriøse måde! Jeg bruger altid det irske DMI online, det virker ...

    SvarSlet
  6. Jeg følger ikke så meget med i vejrudsigterne. Her kikker vi vist blot ud ad vinduet eller går en tur og mærker luften og ser vi endelig på vejrudsigten bruger vi DMI på nettet.

    Ha´ en rigtig dejlig dag. Knus ;-)

    SvarSlet
  7. Helt enig. Ikke fordi vi har så meget brug for at vide hvordan vejret bliver, kun lørdag formiddag, hvor der skal spille fodbold. Men jeg kan godt tænke at de vejrværter er blevet lidt af nogle medielus. De vil gerne være på, og høres og ses også om andre ting end vejret. Prøv bare at se go' morgen Danmark:-)

    SvarSlet
  8. Som med alt andet på TV2 og hele Tv-fladen i øvrigt, så er vejrudsigten også gået hen og er blevet "Let underholdning til eftermiddagskaffen". Umiddelbart synes jeg ikke, at jeg er blevet så gammel, at jeg må råbe Tssk med mundvandet sprøjtende hele tiden, men det er jeg vist så alligevel. Suk!

    SvarSlet
  9. Vi ser dem begge og holder os til den bedste :) Nej... vi er også trætte af alt den udenoms snak, gid de ville holde sig til fakta.

    SvarSlet
  10. Marie, vi er afhængige af gode prognoser, der holder og vejrudsigter, man kan blive kloge af :-)

    Tak Ole, og her ses begge, hvis det kan nås :-)

    Helle , her er en af os storforbruger af nyheder og vejrudsigter, og det er ikke mig :-)

    Tusind tak Lotte, for et stykke tid siden blev jeg tagget og jeg kunne kun finde ud af 5 ting, så jeg takker og nyder at læse ved jer andre :-)
    Vi bruger også meget DMI, men kunne godt lide vejrudsigten tidligere.

    Irene, enig :-)

    Jeannette,og det er jo den bedste måde :-), det er ofte i højsæsonerne forår og efterår, når vi skal planlægge dagene, at vi er storforbruger af det hele :-)

    Charlotte, God morgenTv er nærmest en by i Rusland her :-) af samme grund.

    Susling, velkommen her og dit SUK kan jeg godt følge :-)

    Jette, sådan er det og alligevel sidder vi troligt og ser på dem :-)

    SvarSlet
  11. John følger dem alle med den dybeste alvor... Jeg har nu altid haft den mening, at hvis jeg gerne vil have en optimistisk vejrudsigt, så ser jeg den fra TV2... den ser som regel lidt lysere på tilværelsen end den fra DR1.
    Det er ganske rigtigt mere underholdning end noget andet - men jeg synes egentlig, det er meget hyggeligt. Man skal bare ikke tage det mere seriøst end alle andre underholdningsprogrammer.

    Hvis jeg vil være en anelse mere sikker på vejret, går jeg ind på DMI. Hvis jeg vil være helt sikker, går jeg ud :-)

    Nogle gange går den helt galt for dem; andre gange rammer de så nogenlunde. Der må være nogle vejrsystemer, der er lettere at gennemskue end andre.

    SvarSlet
  12. Ellen, jeg tror de har læst mit indlæg :-) I dag var der stor skærm :-)

    Jeg synes det er blevet for meget, men vi sidder jo også kun og venter på de "tørre" tal :-)

    SvarSlet
  13. Her i huset er vi også storforbrugere af "vejr" - DMI, særlig "byvejr" er meget præcis. Man skulle ikke tro, at dem der laver vejrprogrammer i TV er klar over, at der er mennesker, der faktisk har brug for at vide noget om, hvordan vejret bliver. Fordi de skal arbejde ude, cykle på arbejde, så eller høste, fiske, ro kajak, på skovtur - løbetur - havearbejde....!

    SvarSlet
  14. Næh Charlotte, de stiler vist mere deres program mod de, der vil have underholdning :-)

    SvarSlet