torsdag, september 24, 2009

BEGEJSTRING

Kom og kig, en kollega hev afdelingssygeplejersken og mig ind på en stue. Assistent eleven havde snakket med terapeuten om en god siddestilling i kørestolen for en patient.

Og her sad en patient, en dyne var foldet sammen tre gange på langs og var sat bage ryggen som støtte, fri af ryggen var den bredt ud, så den dannede støtte til armene. En anden dyne var sat bag benene og dukkede frem mellem knæene, så den også understøttede/stabiliserede leddene.

Og så stod jeg der og var så stolt af mine kolleger for deres vilje til at prøve at hjælpe vore svært ramte patienter, som mangler den indre stillingssans, som er ramt på deres følesans og som derfor drøner rundt i seng og stol med stor risiko for at skade sig selv, især den lamme side. Der er en høj grad af faglighed, af professionalisme og af viljen til hele tiden at dygtiggøre sig på min afdeling.

Det som blev sat i gang, da min afdelingssygeplejerske kom hjem fra et landsmøde og ville, at vi var tre, der tog på kursus i København for at få undervisning af tyske terapeuter og sygeplejersker på engelsk, det breder sig nu som ringe i vandet. Jeg er så stolt af mine kolleger.

9 kommentarer:

  1. Faglig stolthed er altid godt - både på egne og andres vegne :-)
    Det virker motiverende og smittende.

    Det er så godt, at der er nogle, der har lyst og evner til at gøre så meget for andre.

    SvarSlet
  2. Skøn og positiv "historie". God dag:)

    SvarSlet
  3. Og det er trygt for os andre at vide, at der finde 'sådanne nogle som Jer'.

    Kærlig hilsen JM ;-)

    SvarSlet
  4. Det har du al mulig grund til at være :) Faglig stolthed er fantastisk :D

    SvarSlet
  5. Det er dejligt at læse, Lene! Et godt team er nget af det bedste rent arbejdsmæssigt - ja jo også privat :-)

    SvarSlet
  6. Hvor er det dejligt når ny viden glider ind i den levede hverdag.
    Håber også dine kollegaer er stolte af dig og det du bibringer jeres arbejdsfællesskab.

    SvarSlet
  7. Ellen, det virker nemlig motiverende :-)

    Tak i lige måde Marianne :-)

    Jeannette Mariae, tak :-)

    Pernille, og når jeg tænker på apopleksisygeplejes omdømme for år tilbage, så bliver jeg endnu mere glad :-)

    Madame, både privat og arbejdsmæssigt er et godt teamarbejde givende :-)

    Hanne, jeg håber også de er lidt stolte af mig :-)

    SvarSlet
  8. HVor er det god læsning! Det gør mig virkelig i godt humør :-)

    SvarSlet
  9. Lotte, også mig :-)

    SvarSlet