onsdag, september 23, 2009

HVERDAGEN FOR EN SYGEPLEJERSKE OG LANDMANDSKONE

Man skal selvfølgelig holde budgetter, men det ansættelsesstop kom godt nok meget ubelejligt.
Heldigvis er der da kun 3½ måned, til 2010 starter, så håber jeg, at vi starter på en frisk.

Lige nu synes jeg, at jeg har 100 bolde i luften, og jeg frygter ind imellem, at jeg ikke er klar til at gribe, når de kommer ned, eller at jeg måske glemmer, at de er oppe i luften og så bliver ramt i hovedet af dem.

Alle andre har vældig meget tillid til mig, og så får jeg pludselig præstationsangst, føler mig som Kejseren i eventyret, hvornår kommer den lille dreng mon og råber, hun har jo ikke noget på.


Landmanden og kompagni har haft sorterdag, så den ene store bigbag efter den anden, alle fyldt med 1000 kg kartofler, står på rad og række klar til afhentning. Desværre yder billederne, jeg tog, ikke kartoflerne retfærdighed, så jeg nøjes med at nyde det dejlige syn af kartofler i alle størrelser.

Og aftensmaden fik selvfølgelig følgeskab af kartofler, i dag blev det små ovnstegte kartofler.

10 kommentarer:

  1. Det er ikke sjovt at skulle have For mange bolde i luften på een gang...måske man kommer til at tage på arbejde på en fridag :-D

    SvarSlet
  2. Få man ikke lov at tage afløser ind ved sygdom og ferie?

    SvarSlet
  3. Anne, nå jeg var lige over at besøge dig, mens du var her :-) Fridagene har jeg styr på :-)

    SvarSlet
  4. Conny, vi skulle have ansat nye kolleger, det er aflyst. Og vi skal vist prøve at klare os uden alt for mange vikarer.

    SvarSlet
  5. Jeg synes du/ I gør et enormt arbejde, og det er bare noget hø med det ansættelsesstop !!
    Pas nu på alle de bolde :-)

    SvarSlet
  6. Åh, Lene... Det er vel helt hen i vejret at bede dig om at passe på dig selv, men jeg gør det nu alligevel. I bydes rigtigt meget på dit arbejde kan jeg forstå og når du er hjemme, har du også så mange ting du skal.

    Sender knus og varme tanker :-)

    SvarSlet
  7. Håpar at kabalen går opp slik at du får sove om natta :)
    Eg kunne aldri hatt ein jobb som din... :)

    Poteter er godt! Me har nettopp tatt opp ei bøtte i barnehagen, det var kjempestas å vere med å plukke :)

    Klem

    SvarSlet
  8. Med fare for at gentage mig selv siger jeg alligevel: Pas nu på dig...bolde kan ramme på mange måder og uanset hvordan, så kan det gøre rigtig nas!! kram fra vest ....

    SvarSlet
  9. Jeg er jo en af dem der har knækket halsen på de der forventninger og den tillid både jeg selv og andre havde til at jeg kunne klare ærterne.
    Jeg tilslutter mig koret: PAS NU PÅ DIG SELV...

    SvarSlet
  10. Miri, det er noget værre hø, så sandt så sandt.

    Jeannette, jeg prøver at passe på, så der bliver ikke lavet meget her hjemme udover skal-tingene :-)

    Marie, at være i en børnehave er da også et job med mange bolde i luften. Hvor er det dejligt at i har kartofler der henne :-)

    Tak fru koch, mest af alt er det nok den psykiske del, der fylder. Den må jeg så arbejde med.

    Hanne, historier som din og andres er med i mine tanker. Jeg trættes nok mest af tankerne om det jeg ikke kan gøre noget ved, de tanker burde jeg slippe, de gør mig kun ondt.

    SvarSlet