søndag, september 06, 2009

FORSTENET

Den sad der lige midt i indkørslen, helt ubevægelig, nærmest fast frosset.

Måske var den skræmt fra vid og sans af Laika og mig? Måske var den død midt i en bevægelse?

Laika sansede den ikke, var mere interesseret i at drøne rundt omkring mig, mens jeg forsøgte at fotografere det lille kræ. Da Laikas ene ben næsten strejfede den lille fyr, blinkede den med det ene øje.


Død var den ikke, angst måske, så vi lod den være i fred og gik over og plukkede lidt hyben og mirabeller.

10 kommentarer:

  1. Vi har mange af dem her, men ikke de forstenede af slagsen. Godt den stadig var i live.

    Knus fra Jeannette Mariae ;-)

    SvarSlet
  2. Den har sikkert siddet og sagt til sig selv; " De ser mig ikke , jeg er usynlig"! :-)

    SvarSlet
  3. Den ser godtnok lidt forstenet ud, men det er jo dens natur for at overleve farer :-)

    Køn er den ihvertfald ikke..

    God mandag og kh
    Henriette

    SvarSlet
  4. Vi har en stor tudse, der graver mit blomsterbed op lige ude ved fordoeren. Jeg tror den er i familie med denne her, den er i hvert fald lige saa koen!
    Jeg elsker amphibians (hvad i alverden kalder vi dem paa dansk? Froer og tudser etc...), men tudser vil jeg altsaa ikke roere ved, det vil jeg gerne med de andre. :)

    SvarSlet
  5. Jeg tror ikke at frøer og tudser er bange, men de er hyggelige at have. Jeg har en fætter frø jeg siger godnat til hver aften. Den sidder enten under de store Hostablade eller hvis det regner på gummimåtten udenfor terassedøren til vores soveværelse. Balder ænser den heller ikke, men jeg synes den er hyggelig. Specielt når den bader i det lille vandbassin vi har og så spiser den jo de helt små snegle.

    SvarSlet
  6. Det der forundre mig mest er, at de kan nå at blive store inden de går dvale.

    SvarSlet
  7. Vi har et par stykker, der bor i drivhuset :)

    SvarSlet
  8. Jeannette Mariae, tænk at kunne stivne sådan :-)

    Miri, det tror jeg også :-)

    Henriette, absolut ikke køn, nærmest lidt uhyggelig:-)

    Tina, jeg er heller ikke for nærkontakt :-)

    Karin, sikke en hyggelig fætter :-)

    Conny, så sandt og jeg kan godt høre du ved mere om frøer/tudser end jeg :-)

    Jette, bare de ikke forskrækker dig, så går det også :-)

    SvarSlet
  9. Den spillede død :)

    SvarSlet
  10. Ha Helle, nemlig, den havde bare glemt, at så kan man ikke sidde oprejst :-)

    SvarSlet