søndag, september 13, 2009

LIDT SØDT

Fester i dag er langt fra barndommens koncept med suppe, steg og is.

Jeg har vist tidligere nævnt, at jeg blev frygtelig skuffet, hvis nogen lavede om på menuen, jeg elskede/elsker suppe med kød og melboller, og is har alle dage været min yndlingsdessert.

I går var vi til fest med en rigtig gammeldags kogekone, en bitte tæt kone, som har smagt godt på sagerne gennem tiden, men maden var der ikke noget gammeldags over. En sand fryd af mangfoldighed, og vi gik ikke sultne fra bord.

Desserten var det store kagebord, fødselaren havde allieret sig med mange gode venner, som havde bagt hver sin drøm af en kage. Der var lagkager i alle afskygninger, roulader med lækkert fyld, muffins, småkager og ikke mindst en drøm af en kage, små marengskager lagt sammen med lækker creme. Den hedder sikkert noget, det fik jeg aldrig fat i, men for første gang i mit liv smagte jeg en kage, hvor jeg kunne smage kaffe og jeg var alligevel vild med den.

Det er ikke sult, der plager mig lige nu, men vi tager lige en fødselsdag mere, så må der gås ekstra lange ture i næste uge.

Ha en god søndag.

12 kommentarer:

  1. Jeg holder også meget af suppe, steg og is!!! Vi har været så heldig at finde en dejlig cateringdame, der forstår sig på disse ting, med et helt moderne islæt, og hende benytter vi os alle af i familien.

    Kagebord. Uhm... En idé til Lars' kommende fødselsdag.

    Ha´ en rigtig dejlig dag fortsat ;-)

    SvarSlet
  2. Suppe, steg og is er da heller ikke af vejen, det lyder som en rigtig dejlig fest i havde der med det store kagebord !

    Kagebord det er slet ikke mig, nej et ostebord det ved man hvad er .... smiler :)

    Knus

    SvarSlet
  3. De gamle retter er ved at vinde indpas igen :) husbonden ville ha' elsket at deltaget i det kagebord ;)

    SvarSlet
  4. Personligt elsker jeg suppe i alle klædelige afskygninger, og ikke mindst gule ærter kogt på grisehaler uhm ;-)

    Det lyder til, at have været en rigtig god fest, i har været til, men en fest med suppe, steg og is er som regel altid en god fest.

    Stort kagebord - uhm tænderne løber i vand bare ved tanken, jeg er virkelig en stor kagegris - ikke søde sager generelt, men kage det bare guf!

    Forsat god dag herfra!

    SvarSlet
  5. Det lyder som en dejlig fest, Lene! Jeg ville nu hurtigt selv være kørt lidt træt i kager, men det må have været en meget spændende oplevelse.
    God søndag aften til dig!

    SvarSlet
  6. Høres ut som litt av et kakebord dere fikk servert på festen.
    Vanskelig å ikke smake på dei fleste av kakene når det ser så godt ut. Godt at det ikke er hver dag en får servert så mye god mat.
    flink du som går en ekstra lang tur etterpå da.
    Ønsker deg ei riktig god uke :)

    SvarSlet
  7. Vi har netop afsluttet børnefødselsdag med suppe, kød- og melboller. Og inden da mæskede vi os i lagkager, så jeg er med på de lange gå-ture i næste uge, Lene - kan du ikke komme forbi og tage mig med? ;o)

    SvarSlet
  8. Jeannette, god mad lavet med kærlighed er et hit :-) og kagebordet var lækker :-)

    Pernille, ostebordet er også et hit :-) og i dag fik jeg kagemand :-)

    Jette, det ville du da også :-)

    Ole, kager er ved at komme frem igen, det er jo slet ikke så ringe :-)

    Madame, en enkelt talleken fyldt med små smagsprøver blev man ikke træt af :-)

    Fjordheim, der må traves igennem i næste uge, jeg har også spist lækker brunch og kagemand i dag :-)

    Nina, det kunne være lækkert med traveture i Rebild bakker sammen med dig :-)

    SvarSlet
  9. Forret og kagebord - så er det fest nok til mig! Ikke at jeg har noget i mod steg - overhovet ikke. Men der skulle jo nødigt være for lidt plads til kagerne!

    SvarSlet
  10. Charlotte :-) derfor tog jeg også kun en gang af hovedretten, der skal være plads til dessert :-)

    SvarSlet
  11. Griner - jeg måtte læse indlæget flere gange, for tænk at Lene roste en BITTER tæt kone for et lækkert arrangement.

    Tjaa der kan man se hvad øjet får ud af et manglende bogstav.

    - men det lyder ellers lækkert.

    SvarSlet
  12. Ha Lise, hvordan er det de siger,"ellers trænger du godt nok til briller" :-)

    SvarSlet