tirsdag, september 15, 2009

SOV!

Skønt det er mange år siden, kan jeg stadig huske de nætter, hvor den lille lækre baby havde valgt at vende om på dag og nat.

Jeg kan godt huske, hvordan jeg kørte med vuggen frem og tilbage, først i små blide ryk samtidig med at jeg sang små sange, senere blev rykkene lidt hårdere, og det var lige før jeg hvæsede, så sov dog, i al min afmagt.

Nu hvor babyerne er flyttet hjemmefra, skulle der være basis for en god nattesøvn. Hvorfor er jeg så stået ud af sengen igen? Fordi søvneksperter siger, kan man ikke sove, skal man stå op, lave noget andet, indtil man føler træthed. Nu er der vasket op, og billedet fra aftenens gåtur er lagt ind. Om lidt forsøger jeg igen.


Sov godt

12 kommentarer:

  1. Sov godt og drøm blødt!

    SvarSlet
  2. Hvilket smukt syn :)
    - og sov godt :)

    SvarSlet
  3. Tak i lige måde Lotte og Pernille, I er da godt nok sent oppe på en hverdag :-)

    SvarSlet
  4. Godmorgen Lene.
    Jeg håber at du faldt i søvn og fik sovet lidt mere end bare en smule.

    Jeg ønsker dig en god dag og sender lige en lille spaceknus med til dig.

    Kh Henriette :-)

    SvarSlet
  5. Jeg har den teori, at hvis jeg står op, så sover jeg helt sikkert ikke -hvis jeg ligger i sengen, så hviler jeg - så jeg står ikke op :) og jeg bliver heller ikke irritere, jeg tænker nogle gange gode tanker, andre gange græder jeg lidt, men det er jo lige meget, der er ingen som kan blande sig ...
    Og så mindede du mig lige om dengang ældste havde kolik, jeg gik med hende i barnevognen ude i gården - der kom en dame på barselsvisit og spurgte: "Må jeg så det yndige barn" og jeg hvæsede: "Du må skam få hende" - den barselsvisit varede kun ganske kort tid.

    SvarSlet
  6. Nydelig høsthimmel på bildene dine. Sikkert lurt å stå opp når en ikke får sove. Jeg sover stort sett godt, men orker sjelden stå opp dei gangene jeg ikke får sove.
    Håper denne natten blir bra :)

    SvarSlet
  7. Tak Henriette, jeg fik sovet 5 timer, så det gik :-)

    Helle, deres teori er at man bliver hurtigere søvnig, hvis man står op og gør noget andet end hvis man bliver liggende. Og for mig er det i hvert fald sandt.
    Herligt at du også kunne se lidt skævt til det skønne barn :-)

    Fjordheim, aften og morgenturene giver de smukkeste himler :-)
    Mon ikke søvnen indfinder sig i dag :-)

    SvarSlet
  8. Ja, det er underligt med søvnen.
    Som barn skulle jeg sove - og ville ikke.
    Som voksen vil jeg gerne sove, men kommer ofte for sent i seng og skal tidligt op.
    Og så hører jeg, at ældre mennesker, der har både tid og lyst, bare ikke kan sove :-)
    Bedre held næste gang!

    SvarSlet
  9. Charlotte, tak, nu har jeg prøvet at lægge turen lidt tidligere,så får jeg at se om det hjælper :-)

    SvarSlet
  10. Håper du fekk sova tilslutt..
    Om kvelden søv eg helst før hovudet er komen nedpå puta, det er verre om morgonen...

    SvarSlet
  11. Prøv en lydbog på mp3. Hvis jeg har en sådan i ørerne, går der ingen tid inden jeg sover...... og det forstyrre ikke andre i soveværelset :)

    SvarSlet
  12. Ruth, jeg fik sovet :-)

    Jette, mp3 hvaffornoget? :-) :-) jeg kan ikke ha noget i mine ører, så jeg har aldrig prøvet walkman, discman, eller alt det der er kommet derefter :-)

    SvarSlet