torsdag, september 07, 2006

VI HAR FÅET KAT

lød det i telefonen fra landmanden forleden dag, da jeg var på vej hjem fra en hård og lang arbejdsdag.

"Datteren har anskaffet sig kat, men jeg har også sagt, den skal blive på værelset." Jeg kunne ikke få mere at vide, da han havde det skidt. Så jeg tænkte, og det blev sagen ikke bedre af. Hvad havde hun tænkt på, vi har jagthund, datteren skal ud at rejse til foråret, og jeg er ikke begejstret for katte indendørs. Sorry alle i katteelskende bloggere, jeg synes katte er dejlige, søde, nuttede især killinger, MEN på afstand. Bare tanken om en kat, der gnider sig op af mit ben, så rejser hårene sig. Hvis jeg må bestemme hvornår, kan jeg godt sidde med en kat.

Nå jeg nåede at blive godt irriteret, både på datter og landmand. Derhjemme spurgte jeg landmanden, om hun havde fået den af vores medhjælpere, for han havde nemlig kattekillinger hjemme, der skulle have et nyt hjem. "Gå selv ned og se, men pas på, den er lidt vild." Jeg åbnede døren forsigtigt, og lige foran mig stod det famøse kattedyr.





Alt endte i latter, og fruen faldt ned igen.

Tigeren - den er resultatet af datterens kreativitet forleden dag. Nu hænger den over hendes seng.


1 kommentar: