fredag, januar 25, 2008

INDENDØRE

På arbejdet i dag mærkede vi ikke meget til blæst og regnen, men det skal jeg lige love for, jeg gør nu. Der er en konstant lyd af blæst udenfor, og ind imellem stiger den til højder, hvor jeg ikke kan undgå at lægge mærke til det.

Indkøbene til weekenden mangler stadig, for en vis frue havde glemt sin pung i dag, så nu sidder jeg og prøver på at tage mig sammen til at gå ud til bilen igen.

Det er meget mere hyggeligt inden døre, og i dag er mit fagblad kommet, det er altid garant for godt læsestof, bl.a. den lille klumme om den udbredte søvnløshed blandt kvinder og skribentens påstand om at man ville have forsket mere i dette, hvis det havde været mænd!

En god kop te (og nu har jeg fundet den rette dosering af min Kusmite, så jeg kan lide det), en skål blandet slik, et tæppe og et godt blad. Sådan skal min fredag aften være.


Ha en god aften.

11 kommentarer:

  1. Tak og god aften til dig også.

    Her rusker vinden også godt i huset, og der har været nogle regnskyller i mellem.
    Jeg har stadig planer om en rask gåtur efter min eftermiddagslur, men lad mig nu se om jeg får taget mig sammen:-)

    SvarSlet
  2. ja, det er et værre brase vejr, i dag.
    God artikel i dit fagblad.

    SvarSlet
  3. Det er sådan et vejr der gør det dejligt at krybe sammen og hygge sig. God aften til dig og landmanden!

    SvarSlet
  4. Min mor er også sygeplejerske og selvom det ikke er mit domæne har jeg alligevel tit læst interesseret i det. Friske tulipaner og varm the er det eneste fornuftige på så stormbrust en dag som i dag. Jeg håber det ikke var så slemt at få handlet ind som frygtet ;)

    SvarSlet
  5. Judith, du er godt nok sej, hvis du har bevæget dig ud i det her vejr :-)

    Anne, ja og jeg tror hun har en pointe der, men vi skal nok også gribe i egen barm, for jeg tror ikke altid vi lytter til vores krop, men jeg synes også den af og til mumler uforståeligt ;-)

    fru koch, nu kryber jeg hen i sofaen :-)

    Stine, det gik jo endda :-) tulipaner er vores redning her i januar :-)

    SvarSlet
  6. Det blæser også vildt her, og jeg sidder med kaffen og har mit fagblad klar som også er kommet i dag.
    Jeg håber vejret arter sig lidt bedre i morgen- God weekend til dig.

    SvarSlet
  7. Lene, det har du og "hun" helt ret i...jeg er ikke god til at lytte til egne signaler...har altid hundrede og sytten mere eller mindre gode forklaringer på hvorfor.....exempelvis... i morgen har jeg byttet mig til fridag, og har arbejdet for kollegaen jeg har byttet med...hun er nu syg...og straks føler jeg mig forpligtiget til at komme...det gør jeg nu ikke, for jeg skal ind til Shabby basta bom....

    SvarSlet
  8. Lis, godt vi er indendøre :-) også god weekend til dig.

    Anne, godt du ikke gjorde det, ha en forrygende dag og hils :-)

    SvarSlet
  9. Håber du hygger dig indendøre - jeg kan lige forstille mig hvordan det rusker i Nordjylland....uha..
    så er det godt at sidde med benene oppe, drikke te, læse og bare være til.

    SvarSlet
  10. Jeg glæder mig til at læse dit link til 'nattens kvaler', Lene - jeg tror det er rigtigt, at der var forsket mere i det, hvis det var mænd. Her i Nordsjælland stormer det også helt forfærdeligt lørdag formiddag.

    SvarSlet
  11. Gitte, ja og i dag har det da blæst lige så vildt. Så der er dømt håndbold , te og afslapning :-)

    Madame, også her er der godt gang i den.Og søvnløshed har her bevirket en dundrende hovedpine, som jeg har forsøgt at sove væk efter arbejde

    SvarSlet