lørdag, januar 19, 2008

PRØVEKLUD

Familien måtte nok engang prøve en ny opskrift af, men det var vellykket.

Helstegt hjortebov fyldt med hakkede svampe blandet med hvidløg og karry. Som sædvanlig lavede jeg lige lidt om, så kartofler, gulerødder, rødbeder og rødløg blev lavet på vanlig vis, skåret i passende stykker, ned i en plasticpose, olie og salt tilsættes, alt blandes godt og så ud på bagepapir og ind i ovnen.
Jeg var spændt på sovsen, for karrysovs forbandt jeg ikke lige med vildt, men det smagte så godt.

Nu slår vi mave, før fastelavnsbollerne og jordbærlagkagen skal på bordet.

Og der hygges, de unge mennesker snakker musik, film og design, og vi nyder samværet.

Børnenes fødselsdagsgave til faderen var to billetter til Oslo Gospel Choir koncert, og da jeg også gav ham billetter til Tamra Rosanes koncert, så skal vi rigtig have os en musikoplevelse i marts måned.

4 kommentarer:

  1. Det lyder meget spændende med jeres to koncerter til marts!
    Jeg hilste fra dig i går Lene, det havde været hyggeligt, at have dig med til blogtræffet.

    SvarSlet
  2. madame, jeg håber at det lykkes en anden gang :-)

    SvarSlet
  3. Må man liste et lille tillykke ind til landmanden?
    Det lyder som en rigtig familiehyggeaften. Vi har lige haft en hel uge med ungdomshygge, idet ældste + kæresten har haft base hjemme hos os. Én aften kom yngstes kæreste også, så vi var 6 i alt. Det er meget, når man er vant til maks. 3. Men MEGET MEGET hyggeligt. Det er sjovt, at ens børn nu er blevet (næsten) voksne med rigtige meninger og sådan, ikke.

    SvarSlet
  4. Conny, det må du :-) og tak.
    Det er sjovt og alle nyder også mere intens samværet, før forsvandt vi hurtigt hver til sit.
    Og jeg skal minde mig om hvor voksen og klog jeg følte mig som 22 årig :-)

    SvarSlet