mandag, januar 21, 2008

SÅ LÆNGE SIDEN

Jeg burde gå i seng, men Harry Hole og Snemanden har slækket min tidsbevidsthed.

Det er 14 dage siden, jeg sidst mødte kl. 7, 14 dage siden jeg sidst skulle op kl. 5.

Fridage, aftenvagter, mødedage og fridage har gjort mig til B- menneske, det skal der laves om på nu.

Oven i købet skal jeg arbejde 9 timer i morgen, for de unge sygeplejersker syntes, de mistede overblikket, når de mødte kl. 8-16, så nu møder vi 7-16 og dagen efter 7-14. Det skal jeg lige vænne mig til, men mon ikke det går?

De mange fridage har været godt for mig, og jeg længes ikke efter arbejdet, heldigvis ved jeg dog, at når jeg træder ind af døren i morgen og bliver hilst god morgen af smilende kolleger, så er jeg apopleksisygeplejerske igen.

12 kommentarer:

  1. God arbejdslyst Lene. Har lige købt Snemanden, så jeg glæder mig til at komme i gang med den.

    SvarSlet
  2. Også god arbejdslyst fra mig Lene..

    SvarSlet
  3. Det er godt med fridage, men også godt at komme på arbejde igen.
    Du giver mig endnu en god idé til en bog...jeg må have bud på biblioteket, for jeg har lidt svært ved at komme i gang med at læse for tiden. Måske denne her?...
    Rigtig god arbejdslyst og en god dag til dig :-)

    SvarSlet
  4. Jeg synes, det har været belastende at have skiftende arbejdstider, efter jeg var cirka 45 år, og jeg er imponeret over, at du trods alt klarer det og holder modet oppe, Lene.

    SvarSlet
  5. Jeg ville også have problemer med de skiftende arbejdstider som du beskriver. Du har nok ret i at når først du er i situationen så indretter man sig. Men fridage må der skulle til for at kunne holde det ud.

    SvarSlet
  6. Jeg synes 7-16 lyder rigtig længe. Og jeg er godt tilpas med min faste 8-16 arbejdsdag. Men det er nok noget med, at man vænner sig.
    Jeg har slet ikke hørt om Harry Hole og Snemanden før. Skriver du om den engang?

    SvarSlet
  7. Den længste arbejdsdag jeg har, og har haft i flere år efterhånden er 8-18. Det er en dag i ugen hver fjortende dag. Jeg har aldrig vænnet mig til den, og kommer nok heller ikke til det.

    Når jeg har fridage savner jeg heller ikke mit arbejde, men er til gengæld glad de dage jeg er der, specielt hvis jeg ved at de ældre jeg forlader har haft en god dag.

    SvarSlet
  8. Harry Hole og snømannen ja, la meg se: Skal jeg fortelle deg hvem morderen er, så slipper du?

    :-) :-)

    SvarSlet
  9. Undskyld I andre men jeg er nødt til at stoppe Hege :-) DET GØR DU IKKE! nu tør jeg jo nærmest ikke åbne kommentarvinduet eller kigge over hos dig ;-)

    SvarSlet
  10. Sister bonde, glæd dig, jeg turde nærmest ikke gå ud til bilen i morges ;-)

    tak Anne

    Johanne, den er en del af en serie, men de kan læses uafhængigt, men jeg tog dem forfra.

    Madame, tak, men det bliver også sværere at omstille sig, fordi jeg normalt gerne vil være længe oppe.

    Henry, jeg har haft masser af fridage, men vi har så også flyttet to unge mennesker ;-)

    Conny, jeg har skrevet om serien her
    http://underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com/2007/10/skal-jeg-rationere.html
    jeg synes de er spændende, så prøv ;-)

    Judith, det er også en lang arbejdsdag du har der. Det er nemlig skønt at føle, man har været medvirkende til en god dag :-)

    SvarSlet
  11. Tak for henvisningen, Lene. Jeg havde slet ikke fattet, at det var den serie - må vist være træt. (Jeg havde ovenikøbet selv kommenteret på dit indlæg dengang). Sådan kan det gå.

    SvarSlet
  12. Det kunne nemt være sket for mig også Conny :-)

    SvarSlet