mandag, februar 04, 2008

HJERNEN OG HÅNDEN

Når jeg skal læse sætninger som:

”Increased body temperature in the setting of acute ischemic stroke has been associated with poor neurological outcome, possibly due to increased metabolic demands, enhanced release of neurotransmitters, and increased free radical production.”

så er den pose slik, der ligger i mit skab utrolig tæt på at blive tømt, men jeg gjorde noget helt andet.

Hjernen holdt fri, og hænderne tog over, så nu har vi fået pizza til frokost sammen med rucolasalat med bønner, soltørrede tomater, græskarkerner og majs.


Og mine kolleger bliver så glade for at se mig, for de får fastelavnsboller til eftermiddagskaffe.


Mon ikke jeg kan klare en lille bid mere af udenlandsk litteratur om apopleksi og guidelines for trombolysebehandling?

9 kommentarer:

  1. Jeg bliver helt træt ved tanken om at skulle læse så informationsrig en tekst. Selvom jeg formodes at kunne en masse engelsk efter fire år på en handelshøjskole, så synes jeg stadig, at sådan en sætning er unødig lang og indviklet.
    Godt at du gik og tænkte over den, mens du lavede lækker mad.

    SvarSlet
  2. Conny, det hjalp faktisk at skrive den ned, men ellers læser jeg højt, det plejer at hjælpe på meningen :-)

    SvarSlet
  3. Det er vist engelsk for viderekomne !
    Hvis boller kan klare det - så er jeg imponeret !

    SvarSlet
  4. Henry, jamen det er ogå nogle specielle boller ;-) og så hjælper det jo lidt at vide noget om apopleksi/stroke på dansk :-)

    SvarSlet
  5. Det er da tekst der kræver tålmodighed og ro. jeg kan godt forstå du lige måtte slippe og lade hænderne i stedet for hjernen arbejde :-)

    Ha´ en dejlig dag og god læselyst

    SvarSlet
  6. Godt du havde det alternativ, så du ikke kløjs i det! Og det alternetiv kunne også glæde andre, forståelig nok!

    SvarSlet
  7. God ide at søge trøst ved fasterlavns boller, når der skal læres svær tekst. Det ser nu også godt ud med pizzaén uhmmm

    SvarSlet
  8. Det var da en knudret tekst. Egentlig er det stor kunst at udtrykke noget enkelt. Din fremtryllede mad ser til gengæld virkelig lækker ud.

    SvarSlet
  9. valdemarsro,jeg synes tit faglitteratur er svær at læse, så jeg tager det i bidder :-)

    Nina, vi bød bollerne på arbejde :-)

    Lis, pizzaen smagte også godt :-)

    Madame, jeg er enig, det går bedre nu, hvor jeg er kommet ind i den engelske terminologi :-)
    Og maden var enkel og god.

    SvarSlet