mandag, februar 25, 2008

BOG-MEME

1. Grib den nærmeste bog på mindst 113 sider
2. Åbn bogen på side 113
3. Find den 5. sætning
4. Skriv de næste 3 sætninger
5. Tag 5 bloggere

”Pårørende om demens”, 25 danskere skriver om at være pårørende til demente.

”Når man kommer i 60-års alderen, følger det vel med. Hen ad vejen bliver hun mere nærtagende og aggressiv, og man bliver selv mere frustreret.
På et tidspunkt begynder børnene at undre sig og spørge om, hvad det er, der er ved at ske med deres mor, for sådan kender de hende ikke, og de giver udtryk for, at det er deres far, der ikke altid taler helt så pænt til hende, som de synes, han bør gøre.”

Fundet hos Irene og sister bonde, vil du være med, er du hjertelig velkommen.

7 kommentarer:

  1. Super citat! Det er lige sådan det er!!!

    SvarSlet
  2. Godt at høre fra dig igen :) Jeg springer med på ideen med bogen...

    SvarSlet
  3. Irene, det er det, og bogen giver mange facetter af hvordan det er,og hvordan det takles på mange forskellige måder.

    Jette, tak i lige måde :-)
    Og jeg må over til dig og se dit citat.

    SvarSlet
  4. Uha - jeg genkender min svigermor i det, du skriver, Lene, og nu er hun lige død.
    Jeg har desværre ingen bøger her på job, men senere ...

    SvarSlet
  5. Madame, der er så mange forskellige fortællinger, og det er netop bogens styrke, for os, der er pårørende, kan finde noget der taler til os hver især.
    Jeg glæder mig til at se hvilke bøger, der ligger tæt på dig lige nu :-)

    SvarSlet
  6. Ifølge aztekerne bør vi fordele vores totale energi på følgende måde for at opnår en god sundhedstilstand: 52 % til den fysiske krop, det er uundværligt, 26 % til at varetage følelserne, det er nødvendigt, 13% til at pleje den psysiske sundhed, det er ønskeligt, og 9 % til at drage omsorg for sjælen, det er værdifuldt.
    Sanna Ehdin: Et liv i glæde (fra 2006).

    SvarSlet
  7. madame, jeg kan kun tilslutte mig ordene, det lyder som en god og lærerig bog :-)

    SvarSlet