lørdag, september 19, 2009

GOD LØRDAG

Nu er der smurt madder til landmanden,

ostemadder og småkager er pakket til hele holdet til eftermiddagspausen;

der er sprunget over, hvor gærdet er lavest i form af indkøbt aftensmad til landmanden, der kan lunes i mikroovnen,

og der står lidt chokolade, han kan forkæle sig med i aften.

Om lidt drager jeg ned til min far til et kvikbesøg,

og bagefter venter en aftenvagt sammen med dejlige kolleger.

I går havde en af de faste aftenvagter printet "go nu nat" sangen ud, fordi vi har en patient, der er ramt på sproget, men som godt kan lide sang. Og selv om man er ramt i sprogcenteret, så er man ikke ramt i det område, hvor rim og remser samt indlærte sange ligger. Så vi sang, grinede og hyggede os.


Sang og latter frigører energi, så jeg håber, vi også skal synge i aften.

15 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig dejligt med sang til arbejdet, Lene :o)

    SvarSlet
  2. Ja, du har evig ret i det med sangen. Han har det godt, Landmanden...go lørdag!

    SvarSlet
  3. Ja sang er fantastisk :)

    SvarSlet
  4. Og den korteste vej mellem to mennesker er et smil. God vagt Lene...

    SvarSlet
  5. Ene af gode oplevelser... Nyd dagen. ;-)

    SvarSlet
  6. Hvor har du dog ret i at sang frigiver energi, når vi har travlt og det hele går i kuk på mit job, ja så tager vi lige en sang min kollega og jeg , det gør bare noget !

    Knus

    SvarSlet
  7. Lutter glade ting som finder smilet frem :-) Go´ vagt.

    SvarSlet
  8. Jeg ønsker dig en god vagt med sang i vilden sky :)

    SvarSlet
  9. Hej Lene. Sang er altid dejligt, det er sundt at få rørt stemmen, om andre så synes det lyder godt er en helt anden historie, derfor er det som regel i brusebadet jeg praktiserer det. Der generer man ingen og som et gammelt ordsprog jo siger, så synger hver fugl med sit næb ;-)

    Han lyder til, at ha' det godt, ham landmanden. Der skulle vel aldrig være chance for, at kunne blive medhjælpende landmand ude hos jer, sådan som der bliver kredset og forkælet om folkene :-)

    Forsat god dag og aftenvagt!

    SvarSlet
  10. Jeg har skrålet "Septembers himmel er så blå" mens jeg har gjort køkken rent i sommerhuset idag. I eftermiddags blev den blå septemberhimmel studeret fra en sollun terrasse, lige indtil mine himmelblå faldt i, og eftermiddagsluren tog over.
    Fortsat god arbejdsweekend til dig.

    SvarSlet
  11. Håber du og din far hade en hyggelig dag, i det dejlige vejr.

    SvarSlet
  12. Jeg håber, du havde en dejlig aften Lene, det var spændende at læse om rim og remser. Det minder mig om min dybt demente svigermor, som kunne alle tysktimernes remser udenad til det sidste fx: An, auf, hinter, in osv ...

    God søndag til dig!

    SvarSlet
  13. Tak til jer alle for kommentarer; som jeg skrev i kommentarsvar til indlægget nedenunder, så er det netop kommentarfeltet, der gør en blog levende og spændende.

    Vi fik ikke sunget, men grinet :-)

    SvarSlet
  14. Må jeg spørge om det med sproget - kan de der er ramt på sprogcenteret stadig huske rim og remser - eller kan de stadig synge/rime/remse med?

    SvarSlet
  15. Ozdane, de kan ikke selv sætte i gang, men hvis vi starter kan nogle synge med eller sige remserne og forsætte uden os, men det sidste er der ikke mange, der kan. De bliver dog så glade for at fornemme en rytme og en melodi og få rørt stemmen.

    SvarSlet