tirsdag, juni 24, 2008

5 MINUTTER

Har du fem minutter, jeg ved godt du har travlt?

Men jeg havde fem og lidt flere minutter, og havde jeg ikke haft dem, så havde jeg stjålet dem, og så valgt andet fra.

Sygepleje er mange ting, og information, lytning, snak om de tanker, man gør sig, når man pludselig er stemplet som patient med en blodprop i hjernen, er også sygepleje.

I aften har jeg fået lov til flere af de samtaler, og jeg har nydt også at få den del af sygeplejen med.

11 kommentarer:

  1. Det er det grundsyn, der gør dig til den fantastiske sygeplejerske, du er, Lene! -

    Alle afdelinger burde have en Lene - og de skal passe godt på hende, for hun er guld :-)

    SvarSlet
  2. Det er så vigtigt, når man er patienten - at der er tid og plads til at blive lyttet til. Det hele fylder så meget inden i, at det er svært at rumme det alene. :) derfor er det godt, at du/I tager jer den tid...

    SvarSlet
  3. Du er et stort menneske.
    Du gør en forskel.
    :-)

    SvarSlet
  4. - Jeg mangler ord, Lene. Du er et helt specielt menneske, et af dem der desværre er alt for få af.

    SvarSlet
  5. Hvis verden var fuld af kvinder som dig, Lene... Ville vi ingen nød finde. Tak fordi du gør denne store forskel ;-)

    SvarSlet
  6. Tak alle sammen, jeg rødmer helt, og jeg synes jo at det hører med til sygeplejen også, men der er aftener, hvor jeg ikke kan finde den tid, selvom jeg gerne vil. I aftes kunne jeg, og det giver en god følelse i maven.

    SvarSlet
  7. Kære Lene! Det er netop disse fem minutter, der gør en forskel for en patient. Du har hjertet på rette sted :-)

    SvarSlet
  8. En patient kan altid fornemme hvem der har hjertet på rette sted...og hvem kan bruges til at lette hjertet for tanker og bekymringer. Det er en stor ting at kunne, det du kan.
    kh
    Annette

    SvarSlet
  9. Tak madame, og du har ret. Det at give sig tid til 5 minutter, at sætte sig ned og signalere tid, måske kort tid, men dog tid til at tale, det er bevist, at det giver patienten en følelse af at blive hørt.

    Tak Anette, der er også dage, hvor jeg tror jeg signalerer travlhed, så patienten ikke spørger, men jeg blev glad i går.

    SvarSlet
  10. Du gør garanteret dine patienter glade, og du gør os bloglæsere glade.

    SvarSlet