onsdag, juni 11, 2008

LIDT AF HVERT

Det blev sent, inden vi fandt sengene i går, lige pludselig skulle vi se, om vi kunne finde de ruter fra vores nyindkøbte tyske bog om de østrigske alper. Jeg sad med det store kort og fandt stederne, nu skal vi så prøve at udregne, hvor lange dagsture vi kan magte. Vi gider heller ikke haste af sted, der skal være tid til at vandre lidt og slå sig ned ved et hyggeligt værtshus eller spisested.


I dag har jeg været nede og hente min far, de er en flok seminariekammerater, som har holdt sammen, siden de blev uddannet, og i dag skulle de mødes nær mig, og selvfølgelig skulle far med. Min bil blev sat nede hos ham, han var chauffør og jeg vejviser.

Blomsterne er blevet vandet, i grusbedene udenfor huset har husløg besluttet sig at gro uagtet, at vi sløjfede bedene der og nu har krukker til at stå på gruset.


Kan man ikke brede sig, kan man vel vokse i højden, synes de at sige.



Endelig i dag kom jeg på biblioteket blot for at konstatere, at min bog var sendt retur, fordi jeg ikke havde hentet den i tide. Nå, jeg fik lånt nogle andre bøger, så jeg er endt på langs i en sofa med en bog, det er slet ikke så ringe endda.

7 kommentarer:

  1. Tænk at husløg er så smukke, det havde jeg næsten glemt. Vi havde dem i min barndoms have - og det må jeg absolut have igen. Det må være rigtig hyggeligt for jer at sidde og lægge planer for ferien.

    SvarSlet
  2. Åh Lene, det bedste er næsten forventningens glæde... og den finder man virkelig, når man går i gang med at planlægge. Rigtig god fornøjelse med de videre planer :-)

    SvarSlet
  3. Uhm... Forventningens glæde er bare så dejlig. Og du kan glæde dig til GÅ, for det er en edder dejlig bog. Kærlig hilsen herfra ;-)

    SvarSlet
  4. Planlægning og forventning - uhm. :)
    Tænk at husløg har sådan nogle smukke blomster - det vidste jeg slet ikke.

    SvarSlet
  5. Forventningens glæde er den største har været et yndet udtryk i min familie, og der er absolut noget i det:-)

    Jeg vidste heller ikke at husløg kunne blive så smukke.

    SvarSlet
  6. Det er dejlig at høre at din far og hans kammerater, har holdt sammen i så mange år.Hvor de smukke dine husløg

    SvarSlet
  7. madame, de lever ders eget liv, det er første år, de vokser i højden

    Liselotte jeg nyder at planlægge, at drømme og at læse om steder, det er så sjældent at vi har kunnet gøre det førhen.

    Jeanette Mariae, den er bestilt igen :-)

    Helle, uhm nemlig :-)

    Judith, det er da dejligt at jeg kan præsentere lidt blomsterviden her :-)

    Conny, de havde så god en dag sammen :-)

    SvarSlet