torsdag, juni 19, 2008

SKYER OG VIND

Blæsten gik frisk over Limfjordens vande, og vi fulgte med.


Kameraet blev brugt først på turen, men der var for meget vind, da vi kom længere ned langs fjorden, til at have det i hånden.


Sanserne får sig en indsprøjtning på bagsædet af motorcyklen, duften af skov blandes med duften af land.


Ude ved fjorden kommer der andre dufte til, og synssansen fryder sig over de mange forskellige skyformationer. En blå himmel skal man ikke kimse af, især når man vil solbade ;-), men skyer kan jeg aldrig blive træt af at kigge på, der er hele tiden noget nyt at se på. Om ikke før, så når jeg er kommet hjem og ser på billederne.



Turen gik ned forbi Løgstør, Trend, Ertebølle, ved Gedsted mødtes vi med et andet par og sammen gik det over Virksund til Skive, hvor der en gang om året er træf ved havnen.


Der var masser af motorcykler i alle afstøbninger, så mændene fik noget at tale om og kigge på. Datteren kom ned og var sammen med os, nu er det snart slut med højskolen, og så drager hun til København for at finde job og værelse. Hvad fremtiden bringer, er uvist for både datter og søn, sønnen stopper også som landbrugsmedhjælper og skal have fundet læreplads i butik.


Og jeg fik garn, men ikke samme indfarvningsnummer, så nu får vi at se, jeg kan ikke umiddelbart se forskel. Og nu har jeg fundet nålen til at samle trøjen foran, men den må ikke købes, før trøjen er færdigmonteret!

11 kommentarer:

  1. Ren vattæppestemning:)

    SvarSlet
  2. Hold op hvor smukt - jeg snuppede også Aggersund i dag, men der var knapt så rart vejr ;-)

    Godt du fik garn. Nu ender det hele med at lykkes :-)

    SvarSlet
  3. Liselotte, det var dejligt i går :-) og jeg håber at trøjen bliver indviet som motorcykeltrøje :-)

    SvarSlet
  4. Sikke en skøn tur - sus i skørterne og vind i håret :-)

    SvarSlet
  5. Marianne, det var godt :-)

    SvarSlet
  6. Mmmmm... dejlig tur I der var på :-)

    SvarSlet
  7. Dejlig tur - tak for den! Og hvor var det en god slutning på dit garn problem. Ellers måtte trøjen jo have klaret sig med korte ærmer ;-)

    SvarSlet
  8. Du har ret med skyerne, ellers kan det hele nemt blive for lyseblåt og ens.

    Det går nok med det garn :)

    SvarSlet
  9. Sikke skønne skyformationer du har fanget Lene - jeg elsker også at studere skyerne. Min mor og jeg snakkede altid om hvad skyerne lignede - vi kunne se mange sjove ting på himlen :)

    SvarSlet
  10. kagekone, vi nyder det :-)

    fru koch, ja en kort en lang kunne jeg så synge :-)

    Helle, sådan er det nemlig :-)

    Else, man kan få lang tid til at gå med at finde sjove figurer på himlen :-)

    SvarSlet