søndag, juni 22, 2008

SANSE BOMBARDEMENT

Udstillingen på højskolen var en god oplevelse.

Min søster og jeg mindede hinanden om ikke at tænke praktisk, men blot nyde kreativiteten. F. eks da vi så en smart lampe, og jeg kiggede på hende og sagde, hvad tænker du på? Så grinte vi, for vi stod begge og tænkte, den bliver besværlig at gøre ren ;-)

Vi var mange, alle forældre og andre interesserede var budt ind til at se, hvad eleverne havde arbejdet med i et halvt år.


Datteren har gået på grafisk designlinie, så vi så mange smarte plakater, men også små videofilm og andet godt. De havde også lavet en grafisk avis med noget af det, de havde arbejdet med på studieturen til Dessau, Leipzig, Dresden og Berlin. Hjemmefra havde de lavet små opgaver til hinanden, som de så fik udleveret på turen. Datteren fik en opgave, der gik på, at hun skulle sætte sig på en cafe, lytte og se på mennesker og tænke over, hvad de talte om.


Kunst bød på mange spændende ideer

Foto viste flot fotokunst.

Arkitektur viste små og store modeller af gademiljøer, skovrestauranter og museer.

Produktdesign havde arbejdet med belysning og andre sjove ting. De skulle omdesigne (remake) et eksisterende design. Så landmanden fandt en ide til udnyttelse af nogle glassten, vi har liggende.


Det var en dejlig dag, og bilen var fyldt til bristepunktet med gamle lampeskærme og det meste af datterens habengut, da vi kørte hjem. Datteren følger efter på tirsdag ;-)

11 kommentarer:

  1. Hold da op Lene, sikke mange fantastiske løsninger de har kommet frem til, og ikke mindst fantastisk udførelse.
    Det må have været utrolig inspirerende:-)

    SvarSlet
  2. Judith, det var det. Vi var vildt imponeret over deres evner og fantasi.

    SvarSlet
  3. Sikken en udstilling! Må være skønt at leve i et sådan kreativt miljø. Dejligt hun kommer hjem :-)

    SvarSlet
  4. Det er fantastisk som de unge kan udfolde deres kreativitet. Det er som om, de ikke er bundet af noget som helst - ej heller tanker om, hvordan en lampe skal gøres rent... Og heldigvis - FNIS.

    Ønsker dig en rigtig dejlig mandag. Det er bare sådan en smuk dag ;-)

    SvarSlet
  5. Hvor er det dog spændende og kreativt. De er dygtige :) Du må have nydt og været stolt :)

    SvarSlet
  6. Tænk at det er så spændende at gå på højskole nu om stunder! Sikke dejlige ting, eleverne har frembragt! Jeg gik på Krogerup højskole i min ungdom, og det var også en stor oplevelse.

    SvarSlet
  7. Det lyder som en hel fantastisk oplevelse og jeg er jo nok også som dig og søster........

    SvarSlet
  8. Der skulle jeg gjerne vært. Sååå spennende!

    SvarSlet
  9. Tak fordi du delte med os - det ser ud til at have været nogle meget spændende måneder!

    SvarSlet
  10. Miri, selvom hun ikke har været så glad under opholdet, så tror jeg hun har fået meget med sig.

    Jeanette Mariae, nye ideer opstår ikke, hvis man tænker på hvordan det gøres rent :-)

    madame, der har været masser af ting at opleve.

    Marianne, og så bliver vi nok ikke kunstnere :-)

    Hege, det var det, og jeg kunne godt have brugt mere tid, men man bliver træt af så megen sanse stimulation :-)

    Velkommen her Betina, jeg tror den tid sætter spor langt ud i fremtiden.

    SvarSlet
  11. Ups Helle, jeg læste for hurtig nedad :-) Jamen jeg tror alle forældre gik og var stolte :-)det er jo en herlig ting

    SvarSlet