søndag, december 10, 2006

DAGEN HAR BUDT SIG TIL

og vi har sagt ja tak . Solskin fra morgenstunden, rimfrost i græsset og små vandperler hang på grene som naturens egne lyskæder.

Landmanden og jeg gik en tur ind i den fredede højmose. Knap 2 km fra os ligger to søer, opstået efter tørvegravning. De hedder Fridas badekar (Frida med blødt D) opkaldt efter en pige på en af gårdene, som efter arbejde badede i søerne. Hver gang vi kommer der, snakker vi om hvorfor det er så sjældent vi går derhen, for der er en ro og en skønhed der.


Det kunne være sjovt at vide noget om svampe, vi ser flere forskellige arter, men vi har ikke forstand på dem.


Vi har en skøn og speciel natur udenfor vores dør, det glemmer vi sommetider at skønne på. I dag huskede vi. God aften til alle.

4 kommentarer:

  1. hvor bor i vidunderligt. og ja. næste år må vi hidse hinanden op til at vide noget om svampe. det ville jeg også gerne.

    SvarSlet
  2. den er jeg med på Regitze, næste efterår så ved vi en masse om svampe;-)

    SvarSlet
  3. I dag var netop en god dag at komme udenfor i - også her i området. Dine billeder er godt nappet :-)
    Jeg ser frem til at høre mere om svampe til efteråret!

    SvarSlet
  4. Tak Conny, ja det her er ligesom en livsstilsomlægning ;-) Nu har jeg sagt det højt, så nu har jeg forpligtiget mig selv ;-)

    SvarSlet