mandag, december 18, 2006

DET ER HYGGE

På vej ind i køkkenet efter arbejdsdagen var jeg nær gået ud igen, for den opvask jeg ikke gad i går aftes, den stod der stadig sammen med al det service, som resten af familien havde brugt i dag.

Alle har travlt, så ingen kan klandres, men datteren tømte opvaskemaskinen og fyldte den igen, jeg lavede kvikmad og vaskede gryder op, og så var det køkken klaret.

Sønnen skriver og tænker og skriver og går i stå, så han og jeg tog en afslapper med Absalons hemmelighed og Pyrus( med lille Per til julebal), vi havde taget pebernødder med ned på hans værelse, og så hyggede vi.
Bagefter snakkede vi om Frysepunktet, om temaer, om udødelighed, om kontrol af sjæl og krop, kontrol af vejr og vind, forhåbentlig gav det lidt inspiration, for jeg må indrømme, jeg er træt og ikke lige i hopla til dyb fortolkning af Anders Bodelsen.

Det var godt med en times fjernsyn, hvor vi gik ned i tempo. Nu kan vi lidt igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar