torsdag, december 14, 2006

ET LØFTE

Lige nu er jeg i gang med en bog, som jeg har lovet sønnen at læse. Han er lige startet på 3.gs opgaven, har valgt dansk. Det er jo altid skønt med en samtalepartner undervejs, og det kræver jo, at jeg kender bogen.
Anders Bodelsen "frysepunktet", den fænger ikke, jeg er træt, fryser, har hovedpine og lige nu laver jeg overspringshandling, men den skal læses i aften punktum.
Læsning foregår nede på datterens værelse, hun er ved at lave en gave til kæresten (jeg tror ikke han læser med, men jeg må hellere lade være med at røbe noget). Hun synes det er hyggeligt at have selskab af en tedrikkende og læsende mor.
Nå (de dovnes valgsprog) jeg må videre, men fremtidsromaner er ikke min kop te.

12 kommentarer:

  1. Ja, hvad de kære børn ikke kan få en mor til...Jeg opfrisker i øjeblikket 9. klasses tysk... Håber ikke jeg skal tage en ny studentereksamen i tysk...

    SvarSlet
  2. Nå, er også de flittiges pausesignal, Lene ;-)

    SvarSlet
  3. Vi bliver så kloge, så kloge Polyanna, jeg har fået genopfrisket engelsk, tysk, fransk, så du kan glæde dig ;-) og velkommen her, her kan man nøjes med at være til og lade stå til ;-)

    SvarSlet
  4. Tak Ella, det lyder bedre, så det tager jeg til mig ;-)

    SvarSlet
  5. Ja, her genopfrisker vi også især matematik og tysk. Utroligt SÅ lidt jeg husker af det tyske på trods af sproglig studentereksamen og handelseksamen. Var ellers overbevist om at jeg til evig tid ville kunne huske remser og bøjninger....

    SvarSlet
  6. Mit tyske fik et brushup en sommer vi havde tyske feriegæster, som blev her lige længe nok.
    Grammatikken blev så efterfølgende frisket op gennem lektiehjælp til de unge mennesker, især da datteren valgte sproglig ligesom moderen. akkeja moster Tulle, de unge mennesker skal da vist være glade for at de fik mødre som os
    ;-)

    SvarSlet
  7. Lene, send den herned - så skal jeg læse den for dig!

    Jeg har læst Frysepunktet engang for længe siden - det er godtnok en fremtidsting, men med mange gode temaer i... jeg var vild med den dengang, måske sku' man finde den inde på biblioteket ...

    SvarSlet
  8. har læst den, og den blev da bedre, og jeg kan godt se der er mange temaer at tage fat på, så mon ikke den unge mand har lidt at tage fat på. Et plus det er en kort bog, datteren skrev om Undtagelsen, den var godt nok en ordentlig mundfuld.

    SvarSlet
  9. Lene, var Undtagelsen god? Jeg har tit ønsket mig at læse den...

    SvarSlet
  10. den var rigtig god og grusom, uha jeg gyser helt, men fantastisk skrevet. den skal du læse Lizelotte

    SvarSlet
  11. Hvis man kun så fjernsyn og ikke fik informationer andre steder fra, så ville man tro at "unge børn" af i dag aldrig kunne finde på at ville have sin mors selskab.

    Så det er rart at høre at der stadig er nogen, der synes det kan være hyggeligt.
    Bragte mig straks til min egne teenage år og gode timer med min mor.

    SvarSlet
  12. Fru green - vi kan helt sikkert bruges, og tit er det jo, når man er samlet om noget konkret eks. lektielæsning, så opstår de øjeblikke hvor vi også får talt om andet.

    SvarSlet